יום שישי, 19 ביולי 2013

מרכזיות לעסקים



מרכזיות לעסקים שעושות את כל ההבדל
בימינו, ניתן למצוא היצע נרחב של מרכזיות לעסקים, אשר מותקנות בעסק כמערכת מקומית. מערכת כזו היא בעצם יחידת מיתוג (מחשב, למעשה), אליה מקושרים הטלפונים באופן ישיר. יתר על כן, מוצעות מרכזיות לעסקים IP, אשר מאפשרות מתן של שירותי מרכזיית טלפוניים. עם שירות זה, אין צורך לדאוג להתקנת מרכזית טלפונים, אך יש לדאוג לקישוריות למפעיל התקשורת, אשר ידאג לאספקת טלפונים, וגם ליחידת קצה אשר תותקן בבית העסק.

פרמטרים חשובים באופן מיוחד
אילו פרמטרים ראוי לקחת בחשבון לפני רכישת מרכזיות לעסקים? ראוי לענות על השאלה – כמה שלוחות פנים יהיו בעסק, כאשר הכוונה היא לכמות הטלפונים אשר קיימים בבית העסק, אשר כוללת אביזרי תקשורת נוספים, כמו: פקס, מודם, אינטרקום לפתיחת דלתות וכיוצא בזה. מספר השלוחות חשוב לטובת פעולתו המיידית וזו העתידית של בית העסק. לפעמים צמצום כמות השלוחות יהיה כרוך בהוצאה כספית ניכרת בהמשך. מסיבה זו, כדאי להתחשב בגידול הטבעי של החברה או בית העסק, ולחשב תוספת פוטנציאלית של שלוחות שונות.




קווי חוץ ופנים משרתים את כולם בצורה מושלמת
חישוב דומה צריך להיות מבוצע בנוגע לקווי החוץ. מוקד טלפוני יזדקק לחישוב שונה במידת מה מעסק "רגיל". יש להחליט האם יש צורך באפשרות חיוג ישיר לשלוחות מסוימות, או שדי בניתוב של קו תקשורת לעבר שלוחה מסוימת (למשל – עמדת הקבלה / מזכירות). יתר על כן, ראוי להחליט האם יש עניין בחיוג ישיר פנימי (קווי, PRI לדוגמא), או במקום זאת, בהפניית שיחות לנתב שיחות או למרכזן, אשר יפנה שיחות מסוימות ליעד אשר מבוקש.

סוגי טלפון שונים
יש צורך לבחור גם את סוג מכשירי הטלפון השונים אשר קיימים. ישנם שני סוגים של מכשירים עיקריים: טלפון רגיל, או טלפון חכם כזה או אחר לצורך העניין. בהתאם לפונקציות האפשריות של כל מכשיר ומכשיר, ותוך התאמה לצרכי העובד ובית העסק – יש להחליט מה הוא סוג הטלפון המתאים ביותר. ברור מעל לכל צל של ספק, כי גם שיקולי עלות המכשירים הם חשובים ביותר לכל הדעות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה