יום שבת, 25 במאי 2013

ביוליין



ההצלחות האחרונות של חברת ביוליין
הבורסה הישראלית רוויה במניות של חברות ישראליות וכאלה ואחרות אשר מציעות את מרכולתן לקהל המשקיעים בארץ, ומציגות תשואות נאות למדי בשנים האחרונות ללא כל צל של ספק. אחת החברות שעלו לאחרונה לכותרות בהקשרים חיוביים ויוצאי דופן, היא לא אחרת מאשר חברת ביוליין. ביוליין היא חברה אשר עוסקת ביצור תרופות, אם כי עד כה החברה עדיין לא השיקה מוצר תרופתי שלם באופן מלא, והיא עדיין עוסקת בפיתוח של תרופות כאלה ואחרות. בסוף שנת 2012 נחלה החברה כישלון ביצור תרופה בתחום בריאות הנפש. אך, יחד עם זאת, נראה כי שנת 2013 מאירה הרבה יותר פנים לחברה, והיא רשמה לעצמה מספר הישגים חשובים בתחומי הפעילות העסקית שלה בעת האחרונה.

מפתחים תרופה לסרטן הדם
באפריל 2013, רשמה לעצמה ביוליין הישג חשוב מאד - מנהל התרופות האמריקאי אישר לחברה הישראלית להמשיך בשלבי הניסוי לצורך פיתוח תרופה נגד סרטן הדם. לאחר שהשלב הראשון הוכתר בהצלחה, אישר מנהל התרופות להמשיך לשלב השני, וזאת לצורך הבדיקה של משך השפעת התרופה על הדם, כאשר התקבל אישור לבחון את התרופה על אנשים שחולים בסרטן הדם, בכפוף להסכמתם.


הצלחה בטיפול במעי הגס
נוסף על כך, בחודש אפריל 2013 רשמה לעצמה ביוליין הישג נוסף. החברה הכריזה כי השלב השני פיתוח תרופה נגד מחלות במעי הגס הוכתר בהצלחה רבה, והחברה כעת מתכוננת לשלב הבא. מדובר על הישג חשוב מאד עבור ביוליין, אשר משתוקקת כאמור להצליח ולפתח תרופה מקורית מלאה, ולשווק אותה ברחבי העולם. אפשר כי זו תהיה התרופה הראשונה שהחברה תשווק, אם כי מוקדם מידי בכדי לדעת.

המניה מגיבה בהתאם
בהתאם לשתי ההצלחות האחרונות של חברת ביוליין, גם מניית החברה עלתה, ורשמה עליות מתונות של 8% ולאחר מכן של 6%. אמנם הדבר עדיין לא החזיר את הירידות החדות שהחברה ספגה בשנת 2012, אך אפשר שהיא תעלה על דרך המלך, ובהחלט כדאי לעקוב אחרי שינויי המניה השונים ולראות האם היא תעלה במידה שתחזיר את ההשקעה או שהיא תישאר מאחור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה