יום שבת, 25 במאי 2013

רכישת קרקע חקלאית



מה צריך לבדוק לפני רכישת קרקע חקלאית?
אם אתם מעוניינים להשקיע את כספכם ברכישת קרקע מסוימת בארץ, הרי שאין כל צל של ספק כי אחת מן האופציות האטרקטיביות ביותר היא לא אחרת מאשר רכישת קרקע חקלאית. נראה כי רכישת קרקע חקלאית הפכה בשנים האחרונות למאד אטרקטיבית בעיני ישראלים רבים. הסיבה לכך היא כלכלית גרידא, והחישוב הוא שכאשר ישונה הייעוד של האדמה מאדמה חקלאית לאדמה לבניית מגורים יוכל הרוכש להרוויח לא מעט כסף, בלשון המעטה. חשוב להקדים ולומר, כי ללא ספק צריך סבלנות רבה על מנת להרוויח מעסקאות אלה ולעיתים ההמתנה היא של שנים רבות, אבל בהינתן שהקרקע תשנה את ייעודה, הרי שיוכל בעל האדמה ליהנות מרווח של מאות ואף אלפי אחוזים.
אל תעשו זאת לבד
כדי להצליח עם רכישת קרקע חקלאית יש להיעזר באנשי מקצוע מיומנים וגם אם מדובר בהשקעה כספית מסויימת  מוטב לעשות אותה מאשר לגלות לאחר הרכישה כי קניתם חתול בשק. את הבדיקות יש לעשות עם אנשי נדל"ן ואף בעזרת שמאי קרקע מקצועיים. 



בדיקות בטרם הרכישה
הבדיקה הראשונה שיש לעשות היא כי האדמה המוצעת למכירה היא אדמה פרטית הרשומה על שם המוכר בטאבו. אין להכנס לשום עיסקה מסוג זה כאשר דבר זה אינו בטוח. אדמות בבעלות המדינה אינן נושא להשקעה כלכלית ולא ישאו את הרווח שאתם מצפים לו.
בנוסף יש לבדוק כמה דברים נוספים:
יש לברר במועצה המקומית או האיזורית כי האדמה נלקחה בחשבון בתכנון העירוני העתידי וכי לא מתוכנן לקרקע זאת שימוש כאדמת תשתיות לבניית כביש בין עירוני או מסילת ברזל. כמו כן יש לבדוק את מרחק האדמה מאיזור המגורים הקרוב ביותר, שכן ככל הקירבה גדולה יותר הסיכוי להפשרה ושינוי היעד גדולים יותר. כמו כן מומלץ שבמקום יהיו זמינים מקומות עבודה קיימים או עתידיים, שבאיזור שוכנת עיר עם קצב גידול קבוע ומרשים, וכן תשתית כבישים שיכולה לקשר את המקום לנתיבי התחבורה הראשיים בארץ. ולבסוף, מומלץ לוודא כי הרשות המקומית כבר החלה בדיונים לגבי הרחבת שטחי המגורים בסביבתה.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה