יום שבת, 11 במאי 2013

הקמת חברה בארץ או בחו"ל?



בעבר, כאשר אדם רצה להקים חברה והוא היה בעצמו אזרח ישראל - הוא כמעט תמיד עשה זאת בתוך הארץ, בין השאר בשל הגבלות שהממשלה הטילה. עם מדיניות הליברליזציה בשנות ה80, חלו הקלות רבות בתחום, וישראלים רבים ניצלו את ההזדמנות כדי לבצע הקמת חברה דווקא בחו"ל ולא בארץ. בשנים האחרונות אנו רואים דווקא חזרה של אנשים לארץ, ורבים רוצים לרשום את החברה בישראל. מהם היתרונות בכל מצב?

היתרונות של רישום בארץ
במידה ואתם תבצעו הקמת חברה בארץ, הרי שאתם קודם כל יכולים לחסוך בעלויות רבות. במקום לטוס לחו"ל כל הזמן, לנהל שיחות באנגלית עם פקידים מקומיים, ולעבוד מול ביורוקרטיה לא מוכרת - אתם עושים הכל כאן בארץ. אנשים מכירים אתכם, הנהלים מאד ברורים, והתהליך לכן הוא גם פשוט יותר. תוכלו לפנות לכל עורך דין מקומי בתחום שיסייע לכם, והתהליך לרוב הוא גם מהיר יותר.

 
היתרונות של רישום בחו"ל
לעומת זאת, הקמת חברה בחו"ל ורישומה שם באופן פורמלי הוא גם תהליך בעל ערך די משמעותי מטבע הדברים. אנשים רבים מעוניינים להקים חברה במדינות אשר ידועות כמקלטי מס - אלו הן מדינות עם שיעורי מס נמוכים עד אפסיים, אשר משתלם מאד לבצע בהם הקמת חברה (לעומת ישראל שבה המס על החברות הוא גבוה יחסית). כמו כן, לחברה שמוקמת בחו"ל יש לרוב מוניטין גבוה יותר, ויכולת נוחה יותר ליצור קשרים בינ"ל.

אז במה אתם בוחרים?
חשוב להבין כי התהליך של הקמת חברה איננו מצבים של שחור ולבן. יש אנשים שונים אשר מן הסתם וודאי יעדיפו את השירות המקומי היעיל, ויש כאלה אשר יסתכלו מראש על השוק הבינ"ל ועל הפוטנציאל אשר גלום בו בסופו של תהליך. בכל מקרה, האמת היא, כי כדאי לבצע סקר שוק מקיף במידה ואתם בוחרים להקים חברה בחו"ל, ובכל מקרה יש לפנות לעורך דין מקצועי, אשר ללא כל צל של ספק יוכל לסייע לכם בתהליך בצורה הטובה ביותר שניתן ויספק לכם ליווי צמוד לאורך כל הדרך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה