יום שבת, 11 במאי 2013

ביצוע פירוק חברה מרצון



אין כל ספק כי פירוק של חברה זה על פי רוב אקט לא נעים עבור בעלי החברה. יחד עם זאת כאשר מדובר על פירוק חברה מרצון המהלך הזה הוא בהחלט סביר הרבה יותר עבור כל הצדדים אשר נוגעים בדבר. אם כן, בעלי מניות בחברה בע"מ יכולים להחליט על פירוק חברה מרצון. במידה והם עושים זאת, עליהם להקפיד על ביצוע שורה של פעולות על פי הסדר הקבוע בחו במדינת ישראל אשר נוגע לדיני חברות כמובן. בשלב הראשון עליהם להגיש תצהיר כושר פרעון אל רשם החברות. התצהיר צריך לכלול הצהרה על כך שהחברה יכולה לשלם את כל חובותיה לנושים וללקוחות תוך שנה. תאריך הרישום אשר קובע נספר על פי היום בו התקבלה ההצהרה במשרדי רשם החברות. 



אסיפת בעלי המניות
בשלב השני של הליך פירוק חברה מרצון על בעלי המניות להתאסף. ההזמנות לאסיפה נשלחות לאחר שהחברה מקבלת אישור על כך שהתצהיר לרשם החברות התקבל ונרשם. באסיפה מחליטים בעלי המניות על פירוק החברה באופן סופי. את הכינוס של בעלי המניות יש לבצע בתוך 21 ימים מיום משלוח ההודעה על האסיפה הכללית. ישנן חברות המחליטות על ויתור אך עליהן לוודא כי סעיף זה מופיע בתקנון. 





חשיבות הפרוטוקול
את פרוטוקול האסיפה בה הוחלט על מינוי מפרק יש להעביר אל רשם החברות. בפרוטוקול יש לציין את תאריך ההחלטה ואת הפרטים המזהים של המפרק: שם, כתובת ותעודת זהות. החברה צריכה לצרף לפרוטוקול גם את אישור המפרק על מינויו. על החברה לפרסם תוך שבוע את החלטתה על הליכי פירוק ומינוי מפרק בכל הרשומות הקבועות בחוק.

פעילות המפרק
פעילות המפרק היא השלב הסופי של הליכי פירוק חברה מרצון. המפרק צריך להירשם במרשם רשם החברות ולפעול לכינוס הנכסים וסילוק החובות של החברה. המפרק מעביר לרשם החברות את הדוח בדבר פירוק חברה מרצון ובתום שלושה חודשים מרישום הדו"ח ברשומות נחשבת החברה למפורקת סופית. הליך זה פירוק חברה מרצון יכול להתבצע בליווי של עורך דין ורואי חשבון הבקיאים בתחום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה