יום ראשון, 10 בספטמבר 2017

ניהול אבטחה



ניהול האבטחה הפך להיות מורכב היום בהשוואה לימים עברו וזאת לאור הפיתוחים והחידושים בתחום הסיכונים האורבים כיום לארגונים- החל מסיכונים באבטחה פיזית וכלה בפגיעה באבטחת המידע.
מהי האבטחה אותה יש לנהל?

האבטחה אותה יש לנהל במסגרת ארגונים, היא למעשה מערכת אבטחה כלשהי אשר נועדה להגן מפני סיכונים שונים אותם מעריכים לפי הליך ניהול סיכונים. מדובר במערכת שעליה להיות דינאמית מאד, מבוססת טכנולוגיה לצד הון אנושי. כיום, בשל העובדה שהסיכונים הם שונים ומגוונים, על מנהלי האבטחה להיות מוכשרים להתמודד עם כל אחד ואחד מסוגי הסיכונים בצורה הטובה ביותר. בנוסף, בשל העובדה שנושא האבטחה עצמו הוא דינאמי ומשתנה מעת לעת, יש צורך בצוות אבטחה דינאמי ונושם, כזה שיידע להתאים את עצמו לאתגרי התקופה המשתנים, ללמוד ולקלוט סדרי פעילות במהרה וליישם אותם בשטח בקלות.

חשיבות ניהול אבטחה

על מנת שחברה או ארגון כלשהו יוכלו לתפקד בצורה שוטפת וטובה, יש צורך שנושא ניהול אבטחה יהיה סדור בצורה מדויקת, כך שלא יתעוררו תקלות לא רצויות אשר עשויות לגבות עלויות, זמן ובמקרים גרועים יותר לגרום לפגיעה ברכוש או בנפש. לכן, נראה כי נושא האבטחה הוא אחד מנושאי הליבה של כל ארגון כיום ושיש למנות אנשי מקצוע מוכשרים לשם כך. בנוסף, כיום לאור התפתחויות טכנולוגיות מערך האבטחה נאלץ לשדרג את עצמו שכן האתגרים הניצבים בפניו אינם פשוטים כל כך להתמודדות כפי שהיו בעבר. כיום, נושא ניהול אבטחת המידע למשל הפך להיות אתגר מרכזי לארגונים וחברות רבות, מה שמצריך יחידות שלמות לטובת טיפול בנושא זה, כאלה שהוכשרו בצורה ייעודית לכך במסגרת שירות צבאי או קורסים מקצועיים. מדובר באתגר חדש באופן יחסי העומד בפני ארגונים שונים, אך בהחלט עיקרי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה