יום שישי, 15 בספטמבר 2017

טיול בפירנאים עם המשפחה



משפחות עם ילדים יכולות להפיק תועלת רבה מהיתרונות של טיול ברכס הרי הפירנאים. הפירנאים מפרידים בין צרפת וספרד ובין חצי האי האיברי ליבשת אירופה, אך הם בעיקר נוחים עבור מי שמעוניין לערוך טיולי כוכב. אפשר למשל להתמקם בנסיכות אנדורה על רכס הרי הפירנאים ולהמשיך ממנה לספרד או לצרפת. אפשרות אחרת היא להתמקד ברכס עצמו ולהגיע לכל אחד מאתרי הסקי ותיירות החורף.

הורים לילדים חייבים למצוא יעד שמתאים לדרישות שלהם. מהבחינה הזו יש לרכס הרי הפירנאים יתרון מיוחד, כי הם נחשבים נגישים מאוד. הנגישות של רכס הרי הפירנאים באה לידי ביטוי במיקום הספציפי של בתי המלון, באפשרויות הטיולים בשטח וגם במסלולי ההליכה. הורים עם ילדים בגילאים שונים יכולים להגיע לרכס הרי הפירנאים לאורך השנה ולחזור מהם עם חוויות לכל החיים.



טיפים לתכנון טיול בפירנאים
על אף האמור לעיל, רכס הרי הפירנאים הם עדיין אתגר מבחינת הורים לילדים ולכן עליהם להציב את הבטיחות בראש סדר העדיפויות. הטיפ העיקרי בהקשר הזה הוא לדאוג לבטיחות עוד בשלבים המוקדמים של תכנון הטיול. רצוי לבדוק איזה מקומות על גבי הרכס מתאימים לילדים, לקבוע סדר עדיפויות ברור ובמידת הצורך להתייעץ עם מדריכי טיול בפירנאים ועם אנשי מקצוע. אם לא מכירים באופן אישי אנשים שביקרו ברכס הרי הפירנאים, אפשר גם לקרוא המלצות אובייקטיביות באתרי האינטרנט.

טיפ לא פחות חשובהוא להחליט על מסגרת התקציב של טיול בפירנאים. הטיול המשפחתי על הרכס לא נחשב יקר, אך הוא בהחלט דורש תכנון מוקדם. את התקציב קובעים לפי משך הטיול ומספר הנפשות במשפחה. כך ניתן למנוע הפתעות לא נעימות ולנצל היטב כל רגע פנוי בטיול המשותף עם הילדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה