יום שישי, 15 בספטמבר 2017

איך מבצעים הצלת עודפי מזון?



הצלת עודפי מזון מתבצעת במגוון רחב של דרכים ובמטרה לחלק את המשאבים בצורה טובה יותר בציבור הרחב. עודפי מזון שלא מחולקים בצורה נכונה עלולים לגרום לבזבוז, לעוגמת נפש ולהרחבת הפערים בין עשירים ועניים. לעומת זאת, אם מוצאים את השיטה הנכונה של הצלת עודפי מזון אפשר להגיע לתוצאות מעולות בתוך זמן קצר. ההצלה רלוונטית כמובן עבור כל סוגי המזון והיא יכולה להתבצע על ידי גופים פרטיים, ארגונים ממשלתיים או אנשים מן השורה.

הדרך הנפוצה להציל עודפי מזון היא לפנות ישירות לגופים שמייצרים אותם. זה כולל פנייה למסעדות, בתי קפה, בתי מלון, מפעלים, חברות קייטרינג ועוד. גם פנייה לרשתות השיווק של המזון יכולה לסייע, או לחילופין שיתוף פעולה עם חקלאים ועם יבואני של חומרי גלם בענף הקולינריה והאוכל. גופים שמייצרים את המזון ואחראיים על שיווקם יכולים לזהות את הפער בין הביקוש וההיצע ולהשתמש בו כדי להציל את עודפי המזון המיותרים.



הצלת עודפי מזון על בסיס יומי
בניגוד לתחומים אחרים שבהם מנסים לבצע מיחזור ושימוש נוסף בחומרי גלם לייצור, בענף המזון יש חלון זמנים קצר ומצומצם יותר. עודפי המזון מתקלקלים כידוע במהירות ולכן ההצלה שלהם חייבת להיום יום יומית. עיכוב בניסיונות להציל את עודפי המזון עלול להוריד לטמיון השקעה של עשרות ומאות אלפי שקלים. זו הסיבה שבגללה ניסיון להציל את עודפי המזון מתבצע כמעט מדי יום ברחבי הארץ ויש לו משמעות גדולה עבור האזרחים.

בשורה התחתונה, הצלת עודפי מזון מתבצעת בכל רגע נתון לפי השיטה הטובה והיעילה ביותר שנמצאת על הפרק. את ההצלה מבצעים על מנת למנוע בזבוז של חומרי גלם ואוכל ובשביל לצמצם פערים בין אנשים במדינה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה