יום שלישי, 31 במרץ 2015

מי משתמש בשירותי פריטת צ'קים?



התופעה של פריטת צ'קים נפוצה בקרב בעלי עסקים, עצמאיים וגם לקוחות פרטיים. על מנת להבין מי משתמש בשירות הזה כדאי להגדיר אותו. מדובר למעשה על פעילות בה אדם או בעל עסק מגיע לחברה פרטית ומפקיד צ'ק עם מועד פרעון לאותו יום. בניגוד לשירותי ניכיון צ'קים רגילים, בפריטת צ'קים משתמשים רק בהמחאות בהן מועד הפרעון הוא מיידי ולא עתידי. בתמורה לפריטה מקבלת החברה הפרטית המציעה את השירות עמלה. מנגד, בעל הצ'ק מקבל את הסכום הנקוב על גבי ההמחאה בניכוי עמלה מסוימת המסוכמת מולו מראש. 


השימוש העיקרי בשירותי פריטת צ'קים קיים בקרב לקוחות עם עיקולים על חשבון הבנק. השירות מתאים לכל מי שמתעניין במסלול פיננסי חוץ בנקאי. התנהלות מול חברה פרטית חוסכת מהלקוח את הפנייה לסניף הבנק, את קבלת האישורים ואת תשלומי העמלות והקנסות. בנוסף, ברוב החברות הפרטיות מציעים תנאים אטרקטיביים עבור שירותי פריטת צ'קים. תנאים אלו עוזרים ללקוחות פרטיים וגם לבעלי עסקים שרוצים להימנע מהוצאות מיותרות.



האם מדובר על פעילות חוקית?
השימוש בשירותי פריטת וניכיון נפוץ גם בגלל שמדובר על פעילות חוקית לחלוטין. על אף שהיא מבוצעת בעיקר דרך חברות פרטיות, כל החברות כפופות לחוק איסור הלבנת הון ולשורה ארוכה של חוקים נוספים. חברות פרטיות המציעות שירותי פריטה וניכיון כפופות לאישור משרד האוצר. הן נמצאות תחת בקרה ופיקוח ומבצעות פעילות לגיטימית לחלוטין.

הבנקים מוטרדים מהתופעה של פריטת צ'קים, אך סביר להניח שהיא תמשיך להיות חלק משוק ההון. לקוחות ובעלי עסקים לא מוכנים לוותר על התנאים האטרקטיביים של הפריטה וזאת על אף שהם נושאים בתשלומי העמלות. מעבר לכך, התחרות בתחום גורמת לירידה בעמלות ולהצעת תנאים אטרקטיביים מבעבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה