יום שלישי, 31 במרץ 2015

כל מה שצריך לדעת על קורסי צילום




יש כמה דברים שחשוב מאוד לדעת על קורסי צילום לפני שנרשמים. ראשית, קיים מגוון עצום של קורסים העוסקים בתחום הצילום. לא כל הקורסים כוללים תכנים זהים ויש הבדלים משמעותיים בין השיעורים, המרצים ומוסדות הלימוד. 

ההבדלים הגדולים ביותר הם בין קורסים למתחילים וקורסים למתקדמים. הבדלים נוספים קיימים בין קורסים כלליים בצילום לבין קורסים עם התמחות מיוחדת. ברוב מוסדות הלימוד ניתן לבחור קורסי צילום עם התמחות במזון, פורטרט או צילום בסטודיו. אפשרות אחרת היא לשלב את הצילום עם קורס פוטושופ ושימוש בתוכנות גראפיות.

שנית, כדאי לדעת כיצד נקבעת איכות הקורסים. מומלץ להשקיע בתהליך הבחירה של קורסי צילום ולהגיע לפחות לשיעור ניסיון אחד. איכות הקורסים נקבעת בעיקר לפי המרצים ולפי הציוד הניתן לתלמידים. כיום כבר אין סיבה לעבור את הקורס עם ציוד מיושן. השאיפה היא ללמוד צילום במקום המספק ארגז כלים רחב ורלוונטי. בנוסף, תמיד אפשר להתעניין לגבי סדנאות צילום ספציפיות כמו סדנה לצילום מחול, סדנת צילום טבע ונוף או סדנת צילום ספורט.




תנאי קבלה ומספר מפגשים
שאר הפרטים שצריך לדעת על קורסי צילום קשורים להיבט הטכני. תנאי הקבלה לקורס משתנים בין מוסדות לימוד. יש מוסדות בהם ניתן ללמוד צילום ללא ניסיון, בכפוף לראיון קבלה בלבד. במוסדות אחרים אפשר להירשם לקורס למתקדמים רק לאחר הצגת תיק עבודות. מספר המפגשים נקבע גם הוא בצורה סובייקטיבית ולפי הקריטריונים של מוסד הלימודים.

את כל הפרטים המופיעים לעיל ניתן לבדוק עוד לפני שנרשמים לקורסי צילום. לא חייבים לחכות לרגע האחרון וכדאי להשתמש במידע המופיע באתרי אינטרנט. המלצה אחרונה היא להתייעץ עם חברים ולשמוע חוות דעת מאנשים שסיימו את הקורס בהצלחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה