יום חמישי, 23 במרץ 2017

עניים



עוני הוא מצב שאף אחד מאתנו לא רוצה להגיע אליו – ואנחנו לא מאחלים לאף אחד
אף אחד מאתנו לא רוצה להגיע למצב שבו הוא מוגדר עני. עוני הוא מונח שמוגדר באופן יחסי, כאשר אנשים שמוגדרים כאנשים עניים כלומר ההכנסה החודשית שלהם היא נמוכה מהקו התחתון של ההכנסה הממוצעת במדינה שבה הם חיים – וכפי שידוע לרבים מאתנו טוב מדי, במדינת ישראל ישנם לא מעט אנשים שמוגדרים כך. במצב כזה, האדם שנמצא בעוני זקוק לתמיכה ולסיוע בכדי לצאת מהמצב הזה ובכדי להתנהל בצורה חכמה במהלכו – וישנם ארגונים שונים שמטרתם לעשות זאת היכן שהממשלה והמדינה נכשלות בכך.




אדם שסובל מעוני זקוק לתמיכה – ואת התמיכה הזאת ניתן לקבל במסגרות שונות
עניים שזקוקים לסיוע יכולים להיות זקוקים לו בכמה וכמה אופנים שונים. התמיכה הבסיסית ביותר היא תמיכה כלכלית – רכישה של מצרכים בסיסיים, של מוצרי מזון או תרומה של רהיטים ומוצרי בית עבור אנשים שלא יכולים להרשות זאת לעצמם. מעבר לכך, ישנה תמיכה במסגרת של בתי תמחוי – עבור האנשים הנמצאים במצב של עוני קיצוני ואפילו חסרות בית, מדובר במוסדות שמעניקים ארוחה חמה וסיוע למי שזקוק לאלה ולא מסוגל לדאוג להם בכוחות עצמו. ישנן אפשרויות רבות ומגוונות לתמיכה בעניים, והדבר יכול להיות רלוונטי לא רק עבור העני אלא גם עבור מי שתומך בו.

אם גם אתם מעוניינים לסייע לעניים שזקוקים לכך, יש לכם מסגרות בהן תוכלו לעשות זאת
אם אתם רוצים לתמוך בעניים ולסייע להם, אתם פשוט צריכים מסגרת שתאפשר לכם לעשות את זה – בין אם בהעברה של תרומות של כסף או של מוצרים שונים, ובין אם בהתנדבות פיזית בבתי תמחוי ובמסגרות שונות שמטרתן לסייע לאנשים במצבי עוני שונים ככל שניתן לסייע להם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה