יום רביעי, 22 במרץ 2017

ועדת ערר על המרב"ד



המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, המרב"ד, הינו הגוף המוסמך לדון בכל הסוגיות הרפואיות עבור רשות הרישוי ולתת המלצות על סמך בדיקות רפואיות לכשרות נהיגה. בסמכותו של המכון לתת המלצה למשל, השוללת את כשירות נהיגתו של מבקש רישיון ואף של בעל רישיון שמצבו הרפואי השתנה. את סמכויותיו, המכון שואב מצו שר הבריאות משנת 1980 ומכוח תקנות התעבורה.

האם ניתן וכיצד ניתן לערער על המלצת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?
ניתן לערער על המלצות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים באמצעות הגשת ערעור דרך בקשת הערר, הנידונה בועדת הערר תחת רשות הרישוי. ועדת ערר על המרב"ד משמשת למעשה כמעין "ערכאת ערעור" וכגוף מבקר של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ודנה בערעוריהם של מבקשי רישיון או בעלי רישיון שאינם מרגישים כי נעשה עימם צדק בכל הקשור להמלצה על כשירותם כנהגים. ועדת ערר על המרב"ד, ממוקמת בבית החולים שיבא שבתל השומר ועל מנת שהועדה תדון בבקשה יש להעביר את בקשת הערר, הכרוכה בתשלום של אגרה, אל ועדת הערר לא מאוחר משלושים יום מקבלת המלצת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים אל המבקש. ועדת ערר על המרב"ד מוסמכת לשנות ובמקרים הקיצוניים, להביא לביטולן של המלצות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים וזאת בהתאם לבקשת בעל או מבקש הרישיון ולמסמכים המגבים את טענותיו. 



כיצד יש להעביר בקשת ערר?
את הבקשה יש לשלוח על גביי עותק קשיח בלבד, דרך הדואר אל ועדת ערר על המרב"ד לפי תא הדואר המצוין באתר האינטרנט של רשות הרישוי בתשלום אגרה. את הבקשה מומלץ לגבות במסמכים הרלוונטיים לערעור. בתום התדיינות הועדה תעביר חזרה אל המבקש את החלטתה המתומצתת והכללית. באם אדם מבקש להיחשף לפרוטוקול הועדה בעניינו, ניתן להגיש בקשה מיוחדת של וויתור על חיסיון רפואי.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה