יום חמישי, 2 בפברואר 2017

ממיר קטליטי



איכות הסביבה מסתמנת כאחד הדברים החשובים ביותר בהם תעשוק האנושות בשני הקרובות. מדובר על נושא חשוב במיוחד שמשפיע על החיים של כל אחד מאתנו ברמה המידית, ולא פחות חשוב מכך משפיע גם על חיי הילדים והנכדים שלנו, גם אם הם עדיין לא נולדו בכלל! איכות הסביבה נוגעת גם לנושא איכות האוויר שאנחנו נושמים זיהום אוויר הוא בעיה גדולה במיוחד שכבר כיום גורמת למחלות מסכנות חיים אצל אלפי אנשים בשנה, רק במדינת ישראל. אחד הגורמים העיקריים לזיהום האוויר בישראל בפרט ובעולם באופן כללי, הוא כלי רכב. כלי רחב פולטים גזים מזהמים, על כן יש לנו חובה לנסות ולצמצם ככל האפשר את זיהום האוויר שהרכב שלנו מפיק. דרך מצוינת לעשות זאת היא באמצעות ממיר קטליטי.



 
מה זה ממיר קטליטי?
אלו מאתנו שלא בקיאים בתחום הרכב, ככל הנראה לא שמעו על ממיר קטליטי מעולם. הגיע הזמן לדעת שמדובר על אחד הרכיבים היור חשובים של הרכב. רכיב זה של הרכב הוא זה שמפחית את כמות הגזים הרעילים שפולט הרכב לאוויר – פי 10! זה מאוד משמעותי, והאמת שמדובר על חובה על פי חוק. כבר החל משנות ה-90, קיים חוק בישראל שמחייב כי בכל רכב יהיה ממיר קטליטי. זאת למען הבריאות של כל אחד מאיתנו, וכאמור, של הדורות הבאים אחרינו.

על מה חשוב להקפיד בנושא?
כאשר מדברים על ממיר קטליטי, חשוב מאוד להקפיד על משהו. לאחר כמה שנים של שימוש ברכב, הממיר עלול להיגרם נזק לממיר, ולעיתים הוא עלול להיהרס לחלוטין. במצב כזה צריך להתקין ממיר חלופי. חשוב מאוד להקפיד שהממיר יהיה מתאים לרכב. השוק כיום פרוץ ומלא בחלפים לא איכותיים או לא מתאימים, וחשוב מאוד להימנע מהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה