יום חמישי, 2 בפברואר 2017

לימודי הפקה מוזיקלית



הפקה מוזיקלית היא תהליך הפיכתם של מילים ולחן או קטע מוזיקלי – לשיר או מוזיקה כמוצר מוקלט.
מדוע צריך הפקה מוזיקלית? מדוע לא ניתן פשוט להכנס לאולפן ולהקליט את המוזיקה?
ובכן, כדי להוציא את המיטב מכל שיר או יצירה מוזיקלית, יש צורך בהפקה. ההפקה נותנת לשיר אופי, יופי, איכות, וחיי נצח! הפקה מוזיקלית טובה היא שמבטיחה ששיר או יצירה מוזיקלית - ייזכרו לעד!
הפקה מוזיקלית היא מקצוע, ויש בארץ מספר מרכזים ומכללות שבהן ניתן ללמוד מקצוע זה.

מה לומדים במסגרת תוכנית הלימודים?

ובכן, בראש ובראשונה לומדים מוזיקה! דגש מיוחד מושם על נושאים כגון תיאוריה, פיתוח שמיעה, קומפוזיציה, הרמוניה, תזמור ועיבוד מוזיקלי. מי שמגיע עם רקע קודם מתאים – יוכל לעבור שלבים אלה ביתר קלות.
בתחום הסאונד לומדים את תורת הצליל, הנדסת קול וצליל, טכנאות אולפן, עיבוד ועריכת סאונד.



למי מתאים ללמוד הפקה מוזיקלית?

לימודי הפקה מוזיקלית מתאימה לאנשים שבאים מתחום המוזיקה, ומעוניינים להפוך את המוזיקה למקצוע בהיבטיו הטכניים. בוגרי מגמות מוזיקה בתיכונים, ובעלי רקע מוזיקלי אחר, יכולים להתאים מאוד לתוכניות הלימודים במכללות הייעודיות להפקה מוזיקלית. בנוסף, רצוי שלמועמדים יהיה חוש טכני טוב, שניתן לפתח במסגרת הלימודים וההתנסות המעשית.
לצורך קבלה ללימודי הפקה מוזיקלית, ישנם תנאי קבלה הכוללים גם מבחנים כלליים (ובסיסיים) באנגלית ובמתימטיקה, וכן ידע בתחום המוזיקה.
לימודי הפקה מוזיקלית הם הנתיב הישיר לעבודה באולפני הקלטות, וכן עם אומנים המופיעים על במות. הפקה מוזיקלית היא גם באולפן ההקלטות, וגם בהופעות אומן, מאחורי הקלעים. הופעה מוצלחת היא קרדיט ענק למפיק המוזיקלי, ושמם של המפיקים המוזיקליים של האומנים המפורסמים – הולך לפניהם.
לסיכום: אם אתה מוזיקאי, יוצר, עם חושים טכניים מפותחים - לימודי הפקה מוזיקלית הם בשבילך!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה