יום רביעי, 20 בנובמבר 2013

עסק למכירה



מעוניינים לרכוש עסק למכירה?
אנשים רבים מעוניינים לפתוח עסק עצמאי בתחום כל שהוא אשר קרוב לליבם ובו יש להם התמחות ברמה מקצועית גבוהה. נשאלת כמובן השאלה, איזה דרך יש לכם כדי להיכנס לעולם העסקים העצמאי? יש שתי דרכים מרכזיות לעשות זאת בצורה טובה במיוחד. דרך אחת, היא להקים עסק לגמרי בעצמכם מאפס, כאשר עליכם למצוא את האנשים המתאימים לצורך כך, לשכור נדל"ן מתאים לכך, לרכוש ציוד מקצועי, וכיו"ב. דרך אחרת היא לחפש עסק למכירה ולקנות אותו. כמובן שלכל המקרים יש יתרונות ייחודיים משלהם, ואנו נתמקד הפעם ביתרונות של רכישת עסק למכירה. מדובר על אפשרות אשר נעשית רלוונטית עבור ישראלים רבים, אשר מוכנים להשקיע בעסקים קיימים, שנוהלו בעבר באופן בעייתי.

מהם היתרונות ברכישת עסק קיים?
יש כמה יתרונות ברכישה של עסק למכירה. כך למשל, אתם לא צריכים להשקיע במציאת כל הדברים שציינו בפסקה הקודמת. יש לכם כוח אדם, יש לכם ציוד מקצועי, יש לכם אפילו מתחם לעבוד בו, וכל התהליך הביורוקרטי-משפטי של פתיחת עסק נחסך מכם. כמובן ששוב לזכור שלעתים במעמד רכישת העסק, אתם תרצו תוך זמן קצר לבצע שינויים - לשכור כח אדם חדש, לקנות ציוד שונה, אולי אפילו להעביר את העסק למקום חדש, ולכן יש לקחת זאת בחשבון, אם כי סך הכל התהליך הוא ברמות נמוכות יותר.
מעבר לכך, ברכישה של עסק למכירה, אתם בעצם יודעים כבר איך העסק התנהל בעבר, ואתם לא פועלים בוואקום. אתם יכולים לראות את ספרי החשבונות של העסק, להשוות את מצבו למצב של מתחרים אחרים בשוק, ובעצם לקבל ניתוח פיננסי מלא, וכך לקבל החלטות מושכלות יותר.

  
מה חשוב לזכור?
יש יתרונות משמעותיים מאד לרכישה של עסק למכירה, אם כי חשוב לזכור, שמדובר על צעד פיננסי גדול ומשמעותי במיוחד. אל תקנו לעולם עסק שלא סקרתם היטב, שלא ביררתם את מצבו המשפטי והפיננסי לפרטי פרטים, ובוודאי שיש לרכוש אך ורק עסקים שפועלים באופן חוקי מלא, כדי שאתם תוכלו לנהל אותם בצורה שקטה וראויה, ולגרוף רווחים בהמשך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה