יום רביעי, 20 בנובמבר 2013

כל מה שצריך לדעת על זכיינות



יש לו מעט דרכים אשר בהן אדם יכול לפתוח עסק בתחום כל שהוא ולנהל אותו באופן עצמאי לחלוטין על כל המשתמע מכך. האמת היא כי בשנים האחרונות הרבה מאד אנשים בוחרים את האפשרות של פתיחת עסק דרך שיטת הזכיינות. שיטת הזכיינות היא שיטת מסחר נפוצה למדי אם כן, בה בעצם מזכה מעניקה לאדם פרטי או חברה אחרת את הזכות להשתמש במותג שבבעולתה תמורת תשלום. השימוש במותג שבבעלות החברה נעשה למטרת מכירת שירותים ו/או מוצרים. זכיינות היא סוג של עסקה המשתלמת לשתי הצדדים לטווח הארוך, המזכה מקבל סכום כספי והגדלה לעסק שלו, והזכיין מקבל זכות לשימוש במותג העסק. זכיינות נכללת במגוון רחב של תחומים, בין השאר התחומים אשר היא מיושמת בהם בהצלחה הם: תחום המספרות, תחום המזון המהיר, תחום משרדי תיווך נדל"ן, בתי קפה, חברות כוח אדם, מוסכים, חנויות אופנה וכדומה. 



יתרונות הזכיינות
מרבית הזכיינים מרוצים מאוד מהעסקה שבצעו ומהרווחים שהעסק הניב. היתרון המשמעותי בשיטת הזכיינות הוא הצלחת הרשת המזכה, המוניטין שלה, התודעה שלה והידע שצברה. כל אלו בעצם מהווים יתרון משמעותי לזכיין אשר אינו פותח עסק מתחיל אלא ממשיך עסק מצליח. יתרונות נוספים של זכיין הוא ברכישת הסחורה והמוצרים. בעסק פרטי רכישת המוצרים תהיה כמובן יקרה יותר מרכישה של מוצרים מן הרשת.

מה חשוב לדעת לפני בחירה בזכיינות
לזכיינות כבר אמרנו יש יתרונות, אבל עם זאת הם לא תמיד מגיעים בקלות. לפני בחירה בזכיינות חשוב לבחור בחכמה את המותג הנכון. אומנם ישנם זכיינים שהצליחו להרים מותגים כושלים רק בזכות הזכיינות, אך המקרים הם לא גדולים במיוחד. כמו כן על הזיכיון כמובן להיות מאוזן ולאפשר לזכיין גם הוא לקצור רווחים מספקים ולהימנע מהסכם העובד לטובתו של המזכה בלבד. יש לזכור שההוצאה הראשונית אינה פשוטה, ומדובר בסכום שמגיע לעשרות אלפי דולרים של רכישת הזיכיון, השקעה בהקמת סניף והזנת הון בחודשי ההפעלה הראשונים בדר"כ. עם זאת, בחירת מותג נכונה והשקעה נכונה יכולים להניב תוצאות נפלאות לשתי הצדדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה