יום רביעי, 20 בנובמבר 2013

עדשות מולטיפוקל



עדשות מולטיפוקל נותנות מענה מקיף לילדים
אין זה סוד כי עדשות המולטיפוקל הביאו עימן בשורה גדולה לכל ציבור האנשים הסובל מבעיות ראיה כאלה ואחרות. יחד עם זאת, בעבר רווחה המחשבה כי עדשות מולטיפוקל מתאימות בעיקר לאנשים מבוגרים, החל מהעשור החמישי לחייהם. היה מדובר בעיקר על מבוגרים שסבלו בעבר מבעיות של קוצר ראיה, וכאשר הם התבגרו, הם פתחו גם את התופעה המוכרת של זוקן ראיה, וקושי לראות אובייקטים שהיו קרובים מידי - ולכן עבורם פותחו עדשות מולטיפוקל, שנתנו בעצם מעלה מלא לבעיות מיקוד בטווחים שונים. עם זאת, מחקרים מהשנים האחרונות מראים כי עדשות מולטיפוקל מתאימות גם לאוכלוסיית הילדים, בין אם יש להם בעיות בראייה לטווחים שונים, אך בעיות נוספות של ראיה דו עינית, עין עצלה ופזילה.

מדוע עדשות המולטיפוקל עדיפות?
ראשית, יש לזכור כי עדשות מולטיפוקל הן בעלות יכולת לספק לילד אפשרות להתמקדות מגוונת, ללא הקו המפריד שיש בעדשות ביופוקל, אשר משמשות לפתרון בעיות של פזילה או ראיה דו עינית. מכיוון שאין בהן את הקו המפריד, עדשות מולטיפוקל נראות הרבה יותר יפות ואסתטיות. מדוע זה חשוב? יש לזכור שעבור הילדים, משקפיים יכולים להיות לעתים מטרד של ממש, ומקור להצקות שונות, ולכן יש העדפה שהמשקפיים יהיו כמה שפחות בולטות, וברור שלעדשות מולטיפוקל יש יתרון משמעותי בכך.



אולם מעבר לכך, מחקרים הראו כי עדשות מולטיפוקל מאפשרות לילדים למקד בצורה יותר טוב את הראיה שלהם, עקב טיפול מקיף יותר בבעיות ברשתית. מחקרים אף הראו כי ילדים שהשתמשו לאורך זמן במשקפיים עם עדשות מולטיפוקל למשך יותר משלוש שנים - שיפרו את ראייתם, ותרו יותר מהר גם בעיות של פזילה.

מתאים גם לילד שלכם?
אז האם אתם צריכים לרכוש מקפים עם עדשות מולטיפוקל גם עבור הילד שלכם? זכרו שלפני הכל יש לקחת אותו לאבחון מקיף, אצל אופטומטריסט או אצל רופא עיניים, ולהבין איזה בעיה יש לו. לאחר מכן, במידה ומדובר על בעיה מורכבת, כדאי בהחלט לשקול בחום את השימוש במשקפים עם עדשות מולטיפוקל, שיתנו מענה מקיף במיוחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה