יום רביעי, 20 בנובמבר 2013

עורך דין אובדן כושר עבודה




אדם אשר נפגע כושר עבודתו כתוצאה מתאונת עבודה ייעשה טוב אם יתייעץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה כדי לבדוק את זכאותו לקבלת נכות זמנית מן המוסד לביטוח לאומי. יש לזה חשיבות גדולה ביותר על מנת שניתן יהיה באמת ובתמים לקבל את המקסימום  אשר מגיע על פי החוק במקרים מן הסוג הזה, ולהבטיח הכנסה בתקופת אובדן כושר העבודה. במידה והנפגע לא חזר לעבודתו בתום 3 חודשים בהם הוכר כאדם אשר איבד את כושר עבודתו, זכאי לבקש הכרה בנכות זמנית, וזאת בהתייעצות עם עורך דין אובדן כושר עבודה מקצועי ומיודע בכל השלבים. 

קביעת דרגת הנכות
חשוב לציין כי לאחר שלושה חודשים מתכנסת וועדה רפואית בביטוח הלאומי לדון בדרגת הנכות של הנפגע. עורך דין אובדן כושר עבודה יציין בפני הנפגע כי נכות זמנית מעל 9% תיתן לנפגע גמול לזמן אשר נקבע לו. בנוסף עורך דין אובדן כושר עבודה יעזור לנפגע לערער על החלטות הוועדה הרפואית בעיקר אם אין לנפגע מקור פרנסה אחר.



מצב של ערעור על החלטת הביטוח הלאומי
עורך דין אובדן כושר עבודה מיומן ידריך את הנפגע לפנות לביטוח הלאומי ולבקש כי יכירו בו כנכה נזקק במידה ואינו יכול להתפרנס כלל וכלל. במידה ויוכר כנכה נזקק הוא יקבל כל חודש גמלת נכות זמנית מעבודה עד ל-4 חודשים. עורך דין אובדן כושר עבודה יכול לעזור בהארכת תקופה זו מן הסתם.

סיום תקופת הנכות הזמנית
כאשר מסתיימת תקופת הנכות הזמנית של הנפגע, מתכנסת הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי שוב וקובעת נכות לצמיתות אשר נותרה כתוצאה מתאונת העבודה. במידה ודרגת הנכות היא 20% ומעלה יקבל הנפגע גמלה חודשית ובמידה ופחות יקבל מענק חד פעמי. אם הנפגע צריך להחליף עבודה כתוצאה מן התאונה והכנסותיו ירדו, עורך דין אובדן כושר עבודה יעזור בהתנהלות מול הביטוח הלאומי להגדלת שיעור הנכות בצורה הטובה ביותר. עורך דין אובדן כושר עבודה יכול לערער על החלטת הביטוח הלאומי תוך 30 יום ויותר במידת הצורך.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה