יום שלישי, 15 בנובמבר 2016

מהו ממיר קטליטי?



ממיר קטליטי הוא חלק ממערכת הפליטה (האגזוז) והחל משנת 1994 הוא חייב להימצא בכל רכב ממונע. השאלה מהו ממיר קטליטי חשובה בגלל התפקיד שלו: הממיר אחראי על הפחתת זיהום האוויר והוא משפיע גם על הסביבה וגם עלינו כנהגים, עוברי אורח ובני אדם. השוואה בין רכבים עם ובלי ממיר קטליטי מגלים לדוגמא שהוא מסוגל להפחית עד פי 10 מרמות הזיהום.

בנוסף, מי ששואל מהו ממיר קטליטי צריך לדעת שהמיקום שלו שונה לאורך השנים. רק באמצעות היכרות עם המיקום החדש ניתן לזהות את הממיר ובמידת הצורך לבדוק את התקינות שלו. בדגמים ישנים שיוצרו לפני שנת 2001 מוקם הממיר בין האגזוז לבין הצינור הקדמי במערכת הפליטה, אולם לאחר מכן הוא הוקדם לכיוון המנוע.
הסיבה לשינוי במיקום הממיר היא צורת העבודה שלו. הממיר נכנס לעבודה בטמפרטורות גבוהות, לכן השאיפה היא לייצר סביבה מתאימה מוקדם ככל האפשר. במילים אחרות, ככל שהממיר רחוק יותר מהמנוע כך ייקח לו יותר זמן לפעול והוא יהיה פחות יעיל. לעומת זאת, ברכבים החדשים הוא נמצא בסעפת הפליטה ולכן אפקטיבי מתמיד.


למה כדאי לדעת מהו ממיר קטליטי?
עוד סיבה שבגללה כדאי לדעת מהו ממיר קטליטי היא זיהוי התקלות הנפוצות. תקלת ממיר קטליטי עלולה להופיע בשל הצתה לא נכונה, סליל הצתה לא תקין ודלק לא שרוף שנכנס למערכת הפליטה והאגזוז. אלו תופעות שגורמות לממיר להגיע למצב של התכה ויש מקרים שבהם חתיכות מסוימות מתפרקות ואפילו חודרות למנוע עצמו.

בנוסף, כדאי לזהות בזמן את הסימנים לתקלה בממיר הקטליטי. את זה עושים בין היתר באמצעות נורית החיווי על תקלה במנוע שמופיעה בלוח השעונים, רעש מכיוון מערכת הפליטה וצריכת דלק גבוהה מהרגיל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה