יום חמישי, 2 ביוני 2016

עמותות התנדבות



ההתנדבות נפוצה בישראל יותר ממה שנהוג לחשוב..
התנדבות היא דבר נפוץ ביותר במדינת ישראל. אמנם קיימים שסעים רבים בחברה, ולעיתים נדמה שהמחלוקות עמוקות מאוד – אך תמיד מפתיע ומחמם את הלב לראות את הנתונים על המתנדבים השונים במדינת ישראל. אנשים רבים במדינה בוחרים לתת מעצמם ולהשקיע את זמנם עבור אחרים. הרוב יעידו כי ההתנדבות עושה להם לא פחות טוב מאשר שהם עושים עבור אחרים במהלכה.

היכן ניתן להתנדב?
כיום ניתן להתנדב כמעט בכל מקום. קיימות עמותות התנדבות רבות, העוסקות כמעט בכל פן בחיים אשר ניתן להתנדב דרכן. מלבד עמותת התנדבות, ניתן להגיע עצמאית ובמקומות רבים להתנדב לא מטעם עמותת התנדבות. במידה ואתם רוצים להתנדב במסגרת עמותת התנדבות, תוכלו למצוא אחת כזו (ואפילו הרבה יותר מאחת) בכל מוסד או ארגון בהם נוהגים להתנדב. ניתן להתנדב בעמותות חלוקת מזון לנזקקים, עזרה לקשישים, בתי חולים, ארגוני חיות ואף ארגונים סביבתיים. 




כיצד לבחור איפה ובמה להתנדב?
אפשרויות ההתנדבות העומדות בפנינו הן רבות ומגוונות. קחו בחשבון שיהיו התנדבויות אשר יהיו פתוחות רק עבור חלק מהאנשים. לדוגמא – ארגוני חיות ידרשו לפעמים גיל מינימלי להתנדבות. כך גם במחלקות מסוימות בבית החולים. במקרים אחרים, יידרשו כישורים מסויימים אשר המתנדבים יצטרכו. אם ברצונכם להתנדב, התחילו קודם כל בחשיבה עצמית. איזה סוג התנדבות מתאימה עבורכם - קצרת טווח או שאתם מעוניינים בהתנדבות קבועה לאורך זמן רב? בנוסף, חשבו היכן תהנו ותמצו את עצמכם כמה שיותר. התנדבות שתסב לכם הנאה היא הטובה ביותר. לאחר שבחרתם תחום, חפשו עמותת התנדבות מתאימה. במידה ואינכם מכירים עמותת התנדבות, חפשו באינטרנט. לרוב ההגעה אל עמותת ההתנדבות המתאימה תהיה יחסית פשוטה באמצעות האינטרנט. צרו קשר עם עמותת התנדבות אחת או יותר ובקשו לקבל פרטים. משם הדרך לתחילת ההתנדבות תהיה פשוטה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה