יום שני, 25 בינואר 2016

יעוץ משכנתא



אחד מן המיתוסים אשר נטענים לגבי משכנתא הינו – כי משכנתא יש לקחת רק בבנק שבו אתם פועלים באופן השוטף שלכם. אך זו טעות מיסודה. אתם צריכים ליטול משכנתא מן הבנק שייתן לכם את התנאים המועדפים ביותר. מה זה אומר התנאים המועדפים ביותר – החזר חודשי? ריבית? מימון? גם, אבל לא רק. תנאי מימון זה מי שייתן לכם תקופת חסד לגשר על תקופה אשר בה אתם משלמים הן שכר דירה והן משכנתא, בתקופה זו משלמים רק ריבית ללא קרן, בנק שיאפשר לך הלוואה משלימה בתנאים מצוינים, בנק שייתן לך הלוואת בלון לשלם למוכרים כשעדיין לא קיבלת את הכסף מהקונים – הלוואת בלון הינה הלוואה עומדת, מקבלים את הכסף ומחזירים כשכספים עתידיים מהקונים או ממקור אחר נכנסים לחשבון שלכם.




מה כולל יעוץ משכנתא?
* משכנתא צמודה למדד, על בסיס פריים, ריבית משתנה כל חמש שנים. יש כשלושה עשר מסלולי משכנתא אפשריים ותפקידו של יעוץ משכנתא הוא להתאים לכם את תמהיל המשכנתא הכי טוב עבורכם, עם ריבית וקרן אשר תעמדו בהם ברבות השנים ותחיו אתם בשלום ובביטחון. תכנון תמהיל המשכנתא הוא למעשה מרכז יעוץ משכנתא וכדאי לבחון את האלטרנטיבות עם יועץ המשכנתא.
* מחזור משכנתא – מחזור משכנתא הינו תהליך אשר במידה ואינכם מרוצים מן המשכנתא אשר נטלתם בעבר מחליטים לנסות ולשפר אותה. במחזור המשכנתא הליך יעוץ משכנתא מקביל לייעוץ ראשוני למשכנתא, אבל הביורוקרטיה אל מול הבנקים סבוכה יותר, ולכן בהתאם גם היועץ יגבה ממכם עלות גבוהה יותר.
* משא ומתן עם הבנקים – לאחר שהבנתם מה הם תנאי המשכנתא שאתם צריכים – נותר רק לגרום לבנק להתגמש ולהסכים עליהם. יעוץ משכנתא אשר מתמחה במשא ומתן מול הבנק ידע להשוות בין מספר בנקים על מנת להביא בפניכם את ההצעה הטובה ביותר.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה