יום שבת, 30 בינואר 2016

תמהיל משכנתא



בשוק מוצעות הלוואות משכנתא במגוון נרחב של הלוואות החזר, כאשר לכל אחד מהם יש את הסיכונים שלו, ולכל אחד מהם יש את החסרונות ויש את היתרונות משלו. מכיוון שמשכנתא עומדת על סכומי עתק גבוהים ביותר ועל תקופת החזר ארוכה בה יכולים להשתנות הפרמטרים של הכדאיות, אנו ממליצים לכם לתכנן היטב תמהיל משכנתא מסלול החזר עבור הלוואת המשכנתא, בין אם מדובר בהלוואה חדשה ובין אם מדובר במחזור משכנתא. תמהיל משכנתא מחלק את ההחזר לכמה מסלולים, והוא נועד לפזר את הסיכונים הכרוכים בהלוואות אלו ולהגדיל את הכדאיות שלהן. בתוך כך, בניית ותכנון תמהיל משכנתא מורכב מאלמנטים רבים אשר יש להתייחס אליהם בכובד ראש.

אלמנטים עיקריים בתכנון ובבניית תמהיל משכנתא -

כדי לבנות ולתכנן תמהיל משכנתא נכון ישנם מספר אלמנטים שיש לתת את הדעת עליהם, אשר כוללים את סוג המסלולים שכדאי להכניס לתוך תמהיל משכנתא, המשקל והיחס של המסלולים, ומשך פריסתם. לשם כך יש להכיר היטב את תחום המשכנתאות ובמידת הצורך לקבל עזרה של ייעוץ מקצועי במשכנתאות. יחד עם זאת, יש להבין כי תכנון תמהיל משכנתא מבוסס על מצב המשק נכון לעכשיו, ובנוסף, על תחזיות בעתיד. התחזיות בעתיד בהחלט יכולות להשתנות ברבות השנים וידרשו למחזר את ההלוואה וליצור עבורה תמהיל משכנתא חדש.

 
הגבלות בנק ישראל על תכנון תמהיל משכנתא –

משנת 2011 הטיל בנק ישראל מגבלה על מסלולי ריבית משתנה בעבור הלוואות משכנתא. הווה אומר, אם בעבר היה ניתן לקחת הלוואה עם ריבית משתנה על כל סכום ההלוואה, כיום מסלולים אלו אפשריים רק עבור שלושים ושלושה אחוזים ממנה. מטרת הגבלה זו הנה להפחית את הסיכון של ציבור הלווים, שעלולים למצוא את עצמם עם משכנתא שבתחילה הייתה בריבית נמוכה, ואילו היום היא בריבית גבוהה במיוחד.


תגובה 1: