יום שבת, 17 באוקטובר 2015

פיצול דירות



לאורך השנים אפשר לראות שינויים מגמתיים בדרישות לדיור במדינת ישראל. בתחילת דרכה של המדינה משפחות הסתפקו בכל דירה, קטנה ככל שהייתה ולו רק כדי ליהנות מקורת גג. עם השנים המגמה נטתה לרכישה של דירות גדולות והדבר קשור בין היתר לשיעור הילודה בישראל שנחשב לגבוה יחסית לעולם המערבי (לצורך השוואה אפשר לראות שבאירופה משפחות רבות יולדות ילד או שניים ולעומתן בישראל שלושה עד ארבעה ילדים במשפחה הם סטנדרט במגזר החילוני ובמגזר הדתי מספר הילדים יכול להיות גם גבוה יותר). בשנים האחרונות אפשר לראות שהדרישה לדירות גדולות עולה ולכן אפשר לראות יותר פיצול דירות מאשר בעבר.




מדוע עלתה הדרישה לדירות קטנות
ישנן כמה סיבות שהובילו לביצוע פיצול דירות נרחב ולעלייה בדרישה לדירות קטנות ובניהן:
·         תוחלת החיים – העלייה בתוחלת החיים גורמת לבוגרים רבים לבחור לשנות את מקום הדיור שלהם, להימנע מתחזוקה של בית גדול או דירה שגדולה להם ולעבור לאורך שנים רבות לדירה קטנה יותר, זולה משמעותית וקלה יותר לתחזוקה.
·         גירושין – הנתונים מצביעים על כך שכשליש מהזוגות החילוניים מסיימים את חיי הזוגיות שלהם בגירושין. כיוון שישנה עלות כלכלית גבוהה לאחזקת דירה גדולה רבים מחפשים אחר דירה קטנה ולכן הדרישה של פיצול דירות עולה.
·         תפיסת מגורים – בעבר הלא רחוק רבים האמינו שהדירה הראשונה שהם רוכשים היא הדירה שבה יגורו למשך כל חייהם. תפיסה זו השתנתה והיום זוגות צעירים רבים מעדיפים לגור בדירה קטנה שעברה פיצול ולאחר מכן לעבור לדירה מתאימה יותר, כשיהיו הורים לילדים.
·         השקעה – גם בעלי הדירות או אלו שרוצים להשקיע בנדל"ן מודעים למגמה של צורך בדירות קטנות ולכן משקיעים ברכישה של דירה ואחר כך מבצעים פיצול דירות כדי למקסם את הרווח על ההשקעה שלהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה