יום חמישי, 27 במרץ 2014

עבירות סמים



עבירות סמים ואנשים רגילים
איש לא יתווכח על העבודה כי בעידן של היום נראה כי עברות סמים אינן כלל וכלל נחלתם הבלעדית של סוחרי הסמים אשר מפיצים אותם באופן לא חוקי מטבע הדברים. עבירות סמים, ובמיוחד סמים קלים כמו קנאביס או חשיש הינן עבירות אשר בגינן פותחים תיקים פליליים לאנשים רגילים לחלוטין, ללא כל זיקה מוקדמת יותר לעולם הפשע לצורך הענין. עבירות אלה מכונות עבירות "חשיפה", אשר אין עליהם מתלונן כמו בעבירות רכוש, אלימות וכדומהיוצרא באלה עבירות פליליות כאלה ואחרות.
עבירות סמים הן עבירות אשר יש בהן שני הצדדים, המוכר והקונה – והם נהנים מן העסקה. על כן אין האחד מתלונן על השני מן הסתם, ואין קורבן אשר יגיש בסופו של דבר תלונה במשטרה. משום כך פורשת המשטרה רשת של סוכני מודיעין כדי לאסוף ראיות נגד משתמשים שונים כאלה ואחרים, סוחרים ויבואני סמים על מנת להביאם למשפט ולמיצוי הדין איתם בצורה המהירה והיעילה ביותר.


חומרת המעשה
מכיוון שגם התביעה וגם מערכת המשפט מודעים לנזקים הרבים אשר מן הסתם נגרמים משימוש בסמים קלים לעומת סמים קשים וכבדים, הענישה בגין עבירות סמים קלים לצריכה ושימוש עצמי מסוג מריחואנה וחשיש הרבה יותר קלה מהענישה על עבירות סמים קשים יותר או סחר בסמים בכל הרמות.
למרות האמור, בהרבה מקרים יש קשר בין שימוש בסמים לעבירות אחרות, ואפילו שימוש בסמים קלים. לכן, על עורך דין פלילי שמייצג אדם שהואשם בשימוש עצמי בסמים קלים יהיה להוכיח לא אחת כי הלקוח שלו אינו מעורב במעשים פליליים נוספים.
שימוש ראשון בסמים קלים
ההנחייה של היועץ המשפטי לממשלה היא להכיל שיוויון בכל הקשור לאנשים שנתפסו משתמשים בסמים בפעם הראשונה וכי על מדיניות האכיפה להיות אחידה בנושא זה, על בסיס ארצי וכלל מערכתי וכי אין מקום להימנע מפעולות אכיפה בנושא. למרות זאת, נלקח בחשבון מצב שבו לאדם שאין כל עבר פלילי או עבר בו השתמש בסמים כלל, ומדובר בכמות קטנה של סמים לצריכה עצמית להקל עליו כדי ששמו לא יוכתם לדורות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה