יום שני, 4 ביוני 2012

מוזיאון דאלי ספרד


מוזיאון דאלי ספרד – מי היה דאלי?
מוזיאון דאלי ספרד נמצא לא רחוק מן העיר ברצלונה ובסמוך לעיר פיגראס שבספרד ליד הדרך המסחרית שבין ספרד וצרפת. דאלי הנושא את שם המוזיאון נולד בעיר פיגראס לאב שהיה נוטריון, אך כבר בגיל צעיר הראה הנער נטיות אמנותיות מובהקות והציור הפך לחלק מחייו כבר אז.
הנער דאלי יצא ללימודי אמנות והתבלט למן הרגע הראשון לנוכח כשרונו הענק שנשפך ממנו. דאלי מפורסם בסגנון הציור הסוריאליסטי שבו צייר את מרבית ציוריו והיה חבר של כמה מגדולי האמנים של דורו – במאי הקולנוע הספרדי לואיס בונואל והמשורר והמחזאי הנודע לורקה. 

מוזיאון דאלי ספרד


מוזיאון דאלי ספרד – העיצוב המיוחד
מוזיאון דאלי ספרד עוצב על ידי סלבאדור דאלי שנחשב לאחד מגדולי הציירים במאה העשרים. הוא בלט במראהו הייחודי ושפע כריזמה לאן שלא פנה. חיי הנישואין שלו עם גאלה  אשתו תמיד עוררו עניין בשל המחלוקות והפרובוקציות שסיפקו השניים לציבור הרחב. מוזיאון דאלי ספרד נמצא במבנה ישן של תיאטרון והוא עוצב על ידי הצייר עצמו. בתוך המוזיאון עיצב אותו דאלי כמקום אפל בעל קונוטציות מיניות ורבות מן היצירות הן של אשתו גאלה הנראית בהן כנימפומנית מפתה.

מוזיאון דאלי ספרד – איך להגיע
אם החלטתם לבקר במוזיאון המרתק הזה, כדאי לדעת כי ניתן להגיע למוזיאון בכמה דרכים: באמצעות רכב פרטי או עם סיור מודרך. סיורים מודרכים הם עדיפים מפני שהם נותנים לכם רקע והסברים מפורטים אודות המקום והיצירות השונות שבו, וכן הם מאורגנים בהסעה מרוכזת ממרכז ברצלונה.

מוזיאון דאלי ספרד – פרטים נוספים
מוזיאון דאלי ספרד הוא חלק ממערך של מוזיאונים בספרד והוא נחשב לאחד המיוחדים והמעניינים שבהם. ייחודי של המוזיאון בכך שהוא נמצא במתחם ישן של תיאטרון וכולו עוצב על ידי האמן הידוע.
מוזיאון דאלי ספרד פתוח לקהל בכל יום משעה 9:30 ועד השעה 6 בערב ומחיר הכניסה עומד על 10 יורו לאדם. מוזיאון דאלי ספרד סגור למבקרים בימי שני כמו רבים מהמוזיאונים האחרים בספרד. אם אתם מתעתדים לבקר באזור, אל תוותרו על ביקור חוויתי במוזיאון הזה.


תגובה 1:

  1. 10 יורו לאדם? זה לא ממש המון למוזיאון?
    אני יודעת שעל המפה של הארץ המחירים הרבה יותר שפויים למוזיאונים ואירועים תרבותיים.

    השבמחק