יום שישי, 15 ביוני 2012

שירות לאומי לבנות קווקזיות


שירות לאומי לבנות או בנים בישראל מהווה דרך מצוינת של חלקים מסוימים באוכלוסייה לתרום את תרומתם למדינה בדרך מקובלת ואחרת מהדרך של שירות צבאי. קיימות אוכלוסיות שונות שלא יכולות להתגייס לצבא מטעמים שונים. אחת מאוכלוסיות אלה היא בנות העדה הקווקזית.
העדה הקווקזית היא עדה מחמירה, שמרנית, ובנותיה מחונכות על ערכים ומסורות המזכירים ערכי משפחה דתית "רגילה". בשל הגבלים אלו, פטורות הבנות הקווקזיות משירות צבאי, אולם רבות מהן עושות את דרכן אל עבר השירות הלאומי, ומתנדבות אליו על מנת לתרום תרומתן למדינה.

שירות לאומי לבנות קווקזיות- שייכות ישראלית

לפי המסורת הקווקזית, על הבנות להשאר בבית הוריהן עד למועד חתונתן, ואל להן לצאת ממנו, לא לצרכי גיוס לצבא, ולא לפיתוח קריירה. כיום, יותר ויותר בנות קווקזיות הן דעתניות יותר, עומדות על שלהן, וחלקן אף מתעקשות לשרת בצבא, למגינת ליבם של הוריהן. אחרות, המכבדות את המסורת, מוותרות על הצבא, אולם מוצאות עצמן תורמות לקהילה באמצעות השירות הלאומי.

שירות לאומי לבנות קווקזיות, כמו גם לבנות חילוניות, דתיות, בנים, ערבים ועוד, הוא מסגרת התנדבותית שמטרתה להקל על הקהילה באמצעות מתן סיוע וכוח אדם שגופים כה רבים משוועים אליו.


שירות לאומי לבנות קווקזיות- התנדבות אמיתית
התנדבות לשירות הלאומי אינה חובה כמובן, יחד עם זאת, בנות קווקזיות רבות, שהן ישראליות, ורק שבויות של מסורת נוקשה, מבקשות להיות חלק מהחברה הישראלית, גם בגלל חוויית הצבא שנשללה מהן, השירות הלאומי מאפשר להן לתרום תרומה של ממש לקהילה, באמצעות סיעוד קשישים, ילדים בסיכון, ילדים במסגרות של חינוך מיוחד, מד"א ועוד.

מתכוננים לשירות הלאומי
לשירות הלאומי מתנדב כל מי שחש צורך להיות חלק מהמערכת, והצבא לא גייס אותו אל בין שורותיו. אל שירות זה יכולים להתנדב בנים ובנות, דתיים, חילוניים, ערבים, יהודים, בני העדה הקווקזית ועוד. לכן, שירות לאומי לבנות קווקזיות, הוא הפשרה בין להצמד לערכי ההורים והמסורת, יחד עם תחושת השייכות לחברה, והעזרה הממשית שתורמת ההתנדבות הזו. ההתנדבות באה לידי ביטוי  בעזרה לרבדים שונים של הקהילה, בעיקר אלו החלשים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה