יום שני, 21 במאי 2012

פירנאים ספרד


פירנאים ספרד - עוצמת הטבע

לחובבי טבע שונה המשלב בתוכו נוף בתולי, פראי, הרבה ירוק בעיניים, רכס אין סופי של הרים, ובתוכם בעלי חיים, מפלים שוצפים, אגמים למכביר, ושמורות טבע לאומיות - רצוי שימהר לארוז את המזוודות ולטוס לפירנאים! ארבע שעות טיסה ומובטחת לכם חוויה עוצמתית של פעם בחיים.

מרשם לאדרנלין מואץ

פירנאים ספרד: רכס הרים שאורכם 430 ק"מ ורוחבם 100 ק"מ מהווים את הגבול הטבעי בין ספרד לצרפת ונמתחים ביניהן. תכונות האזור הן קרירות, הרבה שלגים בחורף והרבה גשמים בקיץ, ונוף שאין שני לו.

למעשה, חלקים מרכס הרים זה, הפכו לפארקים ושמורות טבע לאומיות, ורק שם ניתן למצוא קרחונים שדומה כי שורטטו במחוגה, מפלים בגבהים בלתי נתפסים, נחלים לכל אורך הדרך, בעלי חיים מגוונים ומסלולי טיולים שקשה להאמין שנמצאים בלב ליבה של אירופה, שכן התחושה היא כאילו כאן, קפא הזמן על שמריו.

פירנאים ספרד

לתחושת הזמן הקפוא תורמים הכפרים הפזורים לאורך רכס הרי פירנאים ספרד, ולהם תרבות מקומית ונבדלת. בשל מיקומם המתבדל משאר אירופה, ניב משלהם, מסורת עתיקת יומין, וחלק מכפרים אלו הם בני אלפי שנים, דבר הניכר היטב בסמטאות העתיקות, בגשרים בני אלפי שנים מאבן ישנה, מגדלי וצריחי כנסיות בנות אלפי שנים, בארות מים ועוד.
 
פירנאים ספרד - לא רק למיטיבי לכת

טיול בפירנאים ניתן לעשות רגלית או באמצעות ג'יפים, שכן לא ניתן להגיע למקומות רבים באמצעי תחבורה אחרים. למרות שנשמע, כי טיול רגלי הוא קשה ומפרך, ישנם מסלולים שאינם קשים, ומתאימים לכל אחד, גם לילדים, וכמובן בליווי מדריך, בסיור מאורגן ומסודר. באופן כזה ניתן לבחור מסלול בן כיומיים, בו מתחילים מהצד הספרדי ומסיימים בצד הצרפתי, שם מחכים אמצעי תעבורה שיאספו אתכם.

רגלית או בג'יפ - העיקר לטייל

טיולים באזור פירנאים ספרד מסוג זה מאפשר הליכה בין נקיקים צרים, צפייה במפלים הגבוהים ביותר באירופה, ביקור בשמורות טבע ובקרחון מעוצב להפליא כאילו תוכנן על ידי אדריכל. עוד ניתן לבקר, ואף ללון באחד הכפרים המדהימים שיש במקום, ולבצע טיולי שלג רגליים, בעזרת סנדלי שלג מיוחדים המקלים על ההליכה.

נוף המקום הפראי של פירנאים ספרד הוליד גם פעילויות אתגריות בלב הטבע המקסים הזה, כמו למשל פארק חבלים הבנוי כמסלול מכשולים אחד שלם, ובו אומגות, רשתות, גלישה על סקייטבורד ובינות עצים ועוד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה