יום ראשון, 29 בינואר 2017

אבני החושן



החושן הוא אחד משמונת בגדי הכוהן הגדול ששימשו אותו בעת ששירת בבית המקדש, ועליו שובצו 12 אבני חן יקרות. הבחירה ב-12 אבני חן היא כנגד 12 השבטים והציווי ליצירת החושן מופיע בספר שמות. מטרת החושן היא לאפשר לכוהן הגדול לייצג את כל שבטי ישראל בזמן שהסתובב במשכן או במקדש עצמו.
12אבני הקריסטל שנקראות "אבני החושן" נחשבות לבעלות סגולות. היופי בשיבוץ שלהן על החושן הוא בשילובים. לצד אבנים פשוטות יחסית יש גם אבנים נדירות ויקרות, אבנים שקופות, אבנים אטומות ועוד. הבחירה המושכלת באבני החושן היא חלק בלתי נפרד מייצוג שבטי ישראל, על כל המגוון וההבדלים ביניהם.
תכונות בולטות של אבני החושן

יש כמה תכונות שניתן להצביע עליהן בקריסטלים שמייצגים את אבני החושן. אבן האודם מייצגת את שבט ראובן ומעודדת את הפריון. אבן הנופך מייצגת את יהודה ומחזקת ביטחון עצמי, אבן הלשם מייצגת את שבט דן ומזוהה עם הרגש ואבן תרשיש מייצגת את שבט אשר ומיוחסות לה תכונות של ניבוי העתיד.
אבן הטופז מייצגת את שבט שמעון והיא משמשת את בעליה להגנה. אבן הספיר מייצגת את שבט יששכר והיא משפרת מצבי רוח ומקלה על הלחץ, בעוד אבן השבו מייצגת את שבט נפתלי ומתאימה לאנשים שפועלים מהשכל ולא מהאינטואיציה.

אבן השוהם מייצגת את שבטי יוסף של מנשה ואפרים והיא מקלה על פחדים ודיכאון, בעוד אבן הברקת מייצגת את שבט לוי ומסמלת במצרים העתיקה לידה מחדש. אבן היהלום מייצגת את שבט זבולון ויש לה תכונות של עוצמה אישית ויופי פנימי, אבן האחלמה מייצגת את שבט דן ומשמשת לגמילה מהתמכרויות ואבן ישפה מייצגת את שבט בנימין בזכות האופן שבו היא מאזנת רגשות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה