יום שישי, 1 במאי 2015

פירוש חלומות


למה לעשות זאת?
המדע המודרני רואה בחלום חוויה סובייקטיבית. המשמעות היא שלכל אדם יש חלומות אחרים, הנובעים בין היתר ממצבו הנפשי, גילו, חוויותיו וכן הלאה. יחד עם זאת, האדם לבדו אינו יכול לפרש את החלומות. הוא לא תמיד מבין כיצד מראות דמיוניים ותחושות במהלך השינה משפיעים עליו. הדרך היחידה לפענח סימנים מן הסוג הזה היא לבצע פירוש חלומות.
לכל אורך ההיסטוריה פנו גברים ונשים לאנשי מקצוע לטובת בדיקת המשמעות של חלומות. הפירוש מתבצע על פי הנחיות ברורות ותוך היכרות עם המאפיינים של מגווון החלומות. פירוש ברמה גבוהה נשען על ניסיון, ידע, מיומנות ומקצועיות. אדם העוסק בתחום הפירוש חייב להישאר קשוב לצרכי החולם ולעקוב אחר סימנים חיוניים. בנוסף, יש סוגים רבים של חלומות וכל פירוש שלהם נשען על חוויה אחרת. קיימות גישות רבות לביצוע פירוש חלומות ולהסברת מהותו של חלום. לצד פרשנים המתמקדים בגירויים חיצוניים או פנימיים, יש פרשנים המתייחסים לגלישה של כוחות המודחקים על ידי האגו לעבר המודעות.

הענקת משמעות לחלומות
כל הגישות הקיימות עבור פירוש חלומות מעניקות להם משמעות. החלום הוא תופעה אוניברסלית החוצה תרבויות, דתות ומגזרים ולכן הדגש הוא על פירוש אובייקטיבי ככל האפשר. למרות שהחלום מלווה את האדם משחר האנושות, אין דרך אחת וחד משמעית לבצע את הפרשנות. רק באמצעות שמירה על מקצועיות ניתן להגיע לתוצאות הרצויות. פירוש חלומות יכול להיות מבוסס על תיאוריות פסיכולוגיות או על נבואות.
גישות לפירוש חלומות כוללות ביטוי לתכנים מודחקים, ביטוי לתכנים עמוקים של האדם, חשיבה בסמלים ודימויים וגם תגובה לגירויים. את הפרשנות כדאי לקבל באופן אובייקטיבי מאדם מנוסה. המשמעות לחלום יכולה לעזור בפתרון קשיים נפשיים ולהביא לשיפור מיידי באיכות החיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה