יום שבת, 12 באוגוסט 2017

ניהול אירועי חירום



כיום, העולם גדוש באסונות ומצבי חירום איתם יש להתמודד וכמובן גם עם השלכותיהם. בשל הליכי גלובליזציה וקשרים בין לאומיים בין המדינות השונות, מתעוררת תופעה של הגשת סיוע הומניטארי למדינות במקרים של מצבי חירום ואירועים רבי נפגעים. לשם כך, מוכשרים מנהלי אירועי חירום.
הכשרה לניהול אירועי חירום בקורס ייעודי

לניהול אירועי חירום ישנם שני מסלולים עיקריים של הכשרה- הראשונה שבהם היא הכשרה דרך לימודי תואר שני במספר אוניברסיטאות נבחרות בארץ והשנייה היא דרך קורס ניהול אירועי חירום, שמטרתו הקניית ידע מקצועי ועיוני לניתוח אירועים ולהערכות מוקדמות של מצבי חירום ואסונות. הקורס מאפשר למשתתפים להכיר את גורמי החוץ הרלוונטיים לניהול מצבי חירום ואסונות, לתרגל ניהול מצבי חירום "ביום שאחרי" מבחינה פסיכולוגית, תקשורתית וקהילתית ועוד. הקורס מקנה למשתתפים כלים רבים להתמודדות עם מצבי חירום ואסונות טבע ואחרים והוא מיועד בעיקר לממוני בטיחות, ראשי צוותים, קציני ביטחון, אנשים מתחום המינהל הציבורי, מתחום ההנדסה, מתחום משאבי האנוש, אנשי כוחות הביטחון וארגוני ההצלה ובכלל לכל מי שמעוניין להתמקצע בענף.

קצת על מסלול התואר השני לניהול מצבי חירום

כאמור, אופציה נוספת לקבל הכשרה לניהול מצבי חירום היא ללמוד במסלול מוסמך, לתואר שני בניהול מצבי חירום באחת משלושת האוניברסיטאות הבאות בארץ- בן גוריון שבבאר שבע, תל אביב והטכניון בחיפה. מסלול התואר השני מאפשר העמקה יתרה על הקורס, בנושאים הנלמדים כגון מנהיגות במצבי חירום, ניהול מערכות בריאות, ניהול רפואה באירועים רבי נפגעים, התמודדות עם תרחישי טרור בלתי קונבנציונאליים המאפיינים את האיומים הקיימים בתקופתנו ועוד. במסגרת לימודי התואר השני יגיעו מרצי חוץ מישראל ומחו"ל להרצות בפני הסטודנטים בנושאים השונים שצוינו לעיל ותינתן ההזדמנות לייצר עימם שיח פורה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה