יום שלישי, 25 ביולי 2017

היתרונות של לוחות פוליגל



ברמת השופט וקיבוץ מגידו הוקמה חברה, אי שם בשנות השבעים, בשם פוליגל. כיום אנו מכירים פוליגל בתור לוחות פלסטיים שמשמשים לאומנות, לבידוד וכדומה. החומר קיבל את שמו מהחברה אשר בשלב מסוים החלה לייצרו. 

הרכב לוחות הפוליגל
לוחות פוליגל הם חומר פלסטי השייך למשפחת הפולימרים. פולימר הוא חומר טבעי או סינטטי המורכב משרשרות של מולקולות ענק אותו ניתן לעצב שכן הוא חומר פלסטי, למיני צורות וצבעים, שקיפויות וקשיחות על פי רצון וצורך. מבנה המולקולות ענק המאפיין את הפולימר מקנה לחומר זה עמידות גבוהה במיוחד- מכאן השימושים השונים של לוחות פוליגל בתעשייה כיום.

השימושים השונים בלוחות פוליגל
כולנו מכירים את לוחות הפוליגל בעיקר משיעורי אומנות בבתי הספר, שם השתמשנו בפוליגל למגוון שימושים אומנותיים וגם כיום, הוא משמש בין היתר לצרכי אומנות, עיצוב מודלים וכדומה. לוחות פוליגל משמשים גם כן כחומר בידוד וזאת בשל מבנה הלוחות (שכבות של לוחות וביניהם אוויר כלוא). האוויר שבין הלוחות הוא זה שמקנה את יכולת הבידוד לחומר, כך שניתן להשתמש בלוחות לצרכי בידוד אקוסטי ותרמי. רבים משתמשים בלוחות פוליגל לשם איטום של חללים פתוחים (כמו חלון שנשבר למשל), אך הבעיה היחידה היא העובדה שהחומר מאפשר מעבר של אור במידה מסוימת. ניתן לנצל זאת דווקא כיתרון, שכן ניתן לרכוש לוחות פוליגל במגוון צבעים, כך שמעבר האור מקבל גוון לפי הצבע אותו אנו בוחרים.

היתרון בלוחות פוליגל
כאמור, לוחות פוליגל משמשים כיום בתעשייה למגוון שימושים כאשר יתרונותיו הבולטים הם יכולות הבידוד והוורסטיליות של החומר. נעשה שימוש רב בלוחות פוליגל במגוון של תעשיות כמו תעשיית הבניה, האומנות, העיצוב ועוד. יתרון נוסף שטומן בחובו הפוליגל הוא כמובן נושא העלות- מדובר בחומר זול ונגיש במיוחד לכל אחד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה