יום שבת, 27 במאי 2017

תרחישי ייחוס



האם הארגון שלכם מוכן לשעת חירום?
מוכנות לשעת חירום היא אחד הנושאים החשובים ביותר הצריכים לעלות על סדר היום בכל ארגון. זאת על אחת כמה וכמה כיוון שאנו חיים במדינה רוויית מלחמות, אך זהו לא תרחיש האסון היחיד שיכול לקרות: מתקפות סייבר, אסונות טבע או הדלפת מידע מכוונת על ידי עובדים גם הם יכולים להוות אסונות. מוכנות כנגד כל אחד מסוגי האסונות נדרשת על מנת לשמור על השרידות העסקית בחברה או בארגון. מיפוי מפורט של האסונות העלולים לקרות ודרכי הפעולה לשרידתם נקרא תרחישי ייחוס.

מה כולל מיפוי התרחישים?

בניית תרחישי ייחוס היא תהליך הכולל בראש ובראשונה מענה על שאלות כמו, "מהם התרחישים האפשריים?" ו"מהם הצעדים בהם עלינו לנקוט בתרחיש כזה או אחר?". למעשה מבצעים סיעור מוחות ומיפוי של כל האפשרויות שעלולות לקרות, כולל הסבירות לפיה כל תרחיש יקרה. לאחר מכן, מנתחים כל קבוצת תרחישים בנפרד ויוצרים מעין סדר פעולות עבור כל אחד מהתרחישים. בסופו של דבר התרחישים מאפשרים ליצור תכניות עבודה רחבות יותר, כמו תכניות לשרידות עסקית (
BCP) או להתאוששות מאסון (DRP). בניית תרחישי ייחוס בצורה יסודית מאפשרת לארגון להתמודד בהצלחה עם אסונות ולהמשיך לשרוד ואף לשגשג מבחינה כלכלית.

איך מבצעים זאת?

על מנת ליצור תרחישי ייחוס לארגון, יש קודם כל להשקיע עבור כך משאבים וכוח אדם. לעתים קרובות, החברות נעזרות בגורם מקצועי חיצוני שינהל את בניית התרחישים, הן מבחינת הכתיבה שלהם והן מבחינת הדיון בהם. באופן כללי, כאשר מדובר על תכניות עבודה גדולות ובעלות משמעות כלכלית גדולה, כלל האצבע הוא שכדאי להיעזר בגורם חיצוני. זאת גם במקרה הזה, שהרי בניית תרחישים מקצועית תסייע לחברה לזכות לשרידות כלכלית גם במקרי חירום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה