יום שבת, 22 בספטמבר 2012

עוסק פטור


כיצד פותחים תיק עבור עוסק פטור ?
החלטתם שאתם מתחילים לעבוד כעצמאיים, והגעתם למסקנה שאתם תתחילו לעבוד כעוסקים פטורים ממע"מ.  המעמד של עוסק פטור, משתלם מאד ונוח מאד, כל עוד כאמור אינכם עוברים את רף ההכנסה המקסימלי השנתי הקבוע בחוק - אשר גם גדל משנה לשנה לשמחתכם. אבל איך בכלל פותחים תיק של עוסק פטור? עם מי צריך לדבר? למי צריך לפנות? בואו נעשה קצת סדר.

מתחילים ברשות המסים
על מנת לפתוח תיק של עוסק פטור, התחנה הראשונה שלכם צריכה להיות רשות המסים. עליכם למלא טופס לפתיחת עסק, ולסמן שם כי ברצונכם להיות במעמד של עוסק פטור. תוך כמה דקות אתם תקבלו מהפקיד מסמכים שונים, אשר יעידו על כך שאתם עומדים בתנאים. מכאן אתם יכולים להמשיך הלאה אל התחנה השנייה שלכם - משרדי המע"מ.






מה עושים במע"מ ?
חשוב להבין שכדי להיות עוסק פטור ממע"מ - עליכם כאמור לקבל את הפטור המיוחל. איך עושים זאת? כאשר אתם מגיעים למשרדי המע"מ, אתם מצהירים גם על כך שאתם רוצים להיות במעמד של עוסק פטור, ובמקביל עליכם לציין אומדן של הרווח החודשי שלכם כפי שאתם חוזים אותו. לא צריך להיות מדויקים בדיוק על האגורה, אבל כדאי להישאר בתוך הטווח של כמה מאות שקלים לכאן או לכאן. לאחר מכן הפקיד בודק שאתם עומדים בתנאים - ומעניק לכם את תעודת הפטור.

ביטוח לאומי הוא התחנה האחרונה
בשלב השלישי, עליכם לגשת לביטוח לאומי, ולציין כי אתם עוברים כעת למצב עצמאי. גם כאן יהיה עליכם לציין שאתם פותחים עסק חדש בתור עוסק פטור, וכן לציין את אומדן ההכנסות שלכם. התהליך עצמו הוא קצר, ובסיומו תוכלו כבר למחרת היום להתחיל את העבודה החדשה שלכם.
העצה הטובה ביותר למי שמחליט לפתוח עסק חדש, היא לחסוך מעצמו את כל הטרחה, ולפנות אל משרד רואה חשבון מקצועי אשר יטפל בכל נושא פתיחת העסק, ויעניק לו שירותים פיננסיים מקצועיים לאורך כל שנת המס. כך ניתן יהיה להתרכז אך ורק בעבודה בעסק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה