יום שני, 9 באוגוסט 2021

בדיקות חדירות

 

כל כמה זמן צריך לבצע בדיקות חדירות?

בדיקות חדירות מתבצעות כחלק ממתקפה מתוכננת על מערכות ממוחשבות. את הבדיקות ניתן לבצע עבור סוגים שונים של מערכות ממוחשבות ולמטרות שונות. בין היתר, בדיקות חדירות מתבצעות למשל בארגונים פרטיים, בבתי עסק, בחברות גדולות וגם במוסדות ציבור. בכל אחד מהמקרים האלה, המטרה של בדיקות חדירות היא לבצע מתקפה מתוכננת ומבוקרת על ידי גורם אמין – כדי לחשוף את נקודות התורפה הקיימות במערכת. לאחר שחושפים את נקודות התורפה מבחינת אבטחת מידע, ניתן לבנות בצורה יעילה יותר תכנית התגוננות מקיפה.

השאלה המתבקשת היא כל כמה זמן כדאי לבצע ולתאם בדיקות חדירות מול בעלי מקצוע שעוסקים בתחום ומכירים אותו. כאן אין תשובה חד משמעית, כי הרבה תלוי בסוג המערכות הממוחשבות שעליהן רוצים להגן ובאופן שבו משתמשים בהן. באופן עקרוני, ככל שהמערכת רגישה יותר וחשופה ליותר איומים – כך ההמלצה תהיה לבצע בדיקות חדירות בתדירות יחסית גבוהה.



מה המשמעות של בדיקות חדירות?

המשמעות של בדיקות חדירות באה לידי ביטוי גם במישור האופרטיבי וגם במישור התאורטי. מבחינה מעשית, מבצעים סוגים שונים של בדיקות חדירות כדי לדעת באיזה אופן לפעול אם רוצים להגן על מערכות ממוחשבות ולמנוע נזקים בלתי הפיכים בכל מקרה של פריצה. ברמה התאורטית, מבצעים סוגים שונים של בדיקות חדירות לעיתים קרובות כדי לקבל חוות דעת של גורם חיצוני אמין ומוסמך.

במילים אחרות, המשמעות של בדיקות חדירות היא פרקטית מאוד עבור בעלי עסקים ונציגים של חברות וארגונים. אבל אם רוצים ללמוד מתוך התוצאות של בדיקות חדירות, צריך להביא בחשבון את ההשפעה שלה על ההתנהלות של הארגון גם בטווח הארוך. באופן הזה, נוקטים בכל אמצעי הזהירות הרלוונטיים ומשפרים את אמינות המערכת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה