יום ראשון, 8 באוגוסט 2021

חברות ארנק

 

כל היתרונות של חברות ארנק

השוואה בין סוגים שונים של התאגדויות עסקיות יכולה לסייע ליהנות מהיתרונות של חברות ארנק. באופן עקרוני, בעלי עסקים או יזמים שהם עצמאיים ונחשבים על פי רשות המיסים בתור עוסקים מורשים יכולים להחליט שהם פותחים חברה.

פתיחת חברה בע"מ אפשרית בישראל לכל עוסק, בלי קשר לרף ההכנסות שלו. העניין הוא שעד רף הכנסות מסוים מדובר על עוסק פטור שלא צריך לגבות מע"מ ולא לשלם מע"מ, לכן הוא מקבל יתרונות ביחס לבעלי עסקים אחרים. אבל מאותו רף של העוסק הפטור והלאה, כל בעלי העסקים נחשבים לעוסק מורשה. במקרים כאלה וכאשר ההכנסות מגיעות למדרגת מס שגבוהה יותר ממס החברות, הפתרון הרלוונטי יכול להיות פתיחת חברות ארנק.



איך יודעים האם משתלם לפתוח חברות ארנק ולמה שווה לעשות את זה?

משתלם לפתוח חברות ארנק כאשר זה חוקי ואם מדרגות המס של העצמאי והעוסק המורשה, אכן גבוהות יותר מהמדרגה הנוכחית של מס החברות. בעוד מס החברות משתנה לעיתים רחוקות, מדרגות המס עשויות להשתנות גם הן וחשוב לעקוב אחר המגמות. באופן כללי, אפשר גם להחליט האם מתי משתלם לפתוח חברות ארנק לאחר התייעצות עם בעלי מקצוע.

בעלי המקצוע שאליהם כדאי לפנות על מנת לברר האם משתלם לפתוח חברות ארנק מגיעים מהתחום של ייעוץ מס. אלו יהיו בדרך כלל רואי חשבון, יועצי מס או עורכי דין שעוקבים מקרוב אחר ההנחיות של המדינה בנוגע לפתיחת חברה בע"מ וההשלכות של המהלך הזה על העסק ועל ההתנהלות הכלכלית הכללית.

כמו כן, אפשר לאסוף מידע על חברות ארנק ישירות דרך רשות המיסים ולבצע את המהלך בצורה מסודרת על מנת למנוע הפתעות לא נעימות בעתיד הקרוב והנראה לעין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה