יום חמישי, 19 באוגוסט 2021

תזונה קטוגנית

 

איפה הכי כדאי לקבל מידע על תזונה קטוגנית?

האופן שבו בונים כל סוג של תפריט לקראת דיאטה כזו או אחרת משפיע במידה רבה על היכולת להתמיד. בגלל שהתמדה היא תנאי להשגת תוצאות בכל סוגי הדיאטות והתזונה, מאוד חשוב לבחור את התפריט הרלוונטי. בין היתר, הדרך לדעת איזה תפריט מתאים יותר או פחות היא לבדוק מה מאפיין אותו מבחינת חומרי גלם, למי הוא מיועד, מה המטרות שאותן הוא יכול להשיג וכן הלאה. ספציפית עם תזונה קטוגנית למשל, רואים שיש המון פריטי מידע שיכולים לסייע.

המקומות שבהם הכי כדאי לקבל מידע על תזונה קטוגנית הם מקצועיים. את המידע ניתן לנסות לקבל דרך רופאי המשפחה, דיאטנים או בעלי מקצוע אחרים מהתחום של שמירה על איכות חיים. במקרים אחרים, יכול להיות שיהיה מקום לאסוף המלצות דווקא מכאלה שהם לא בעלי מקצוע – אבל כן יש להם ניסיון אישי עם תזונה קטוגנית. לרוב, מדובר על חברים ובני משפחה שניסו את המעבר למסלול של תזונה קטוגנית והיו מרוצים ממנו.



מה מאפיין תזונה קטוגנית ומה מיוחד בה?

יש גם מידע אובייקטיבי שדרכו ניתן להכיר טוב יותר את המאפיינים השונים של תזונה קטוגנית. כך למשל אפשר להצביע על תזונה שבה מפחיתים צריכת פחמימות אך מגבירים צריכת ירקות, חלבון ושומן. כמו כן, תזונה קטוגנית יכולה להתאים גם לאנשים סוכרתיים והיא בעיקר מאפשרת לשפר את איכות החיים גם בלי קשר לשמירה על משקל גוף תקין ומומלץ.

מטרת העל של תזונה קטוגנית היא לאפשר לגוף לשחרר לזרם הדם חומרים שנקראים גופי קטו, או במילים אחרות "קטונים". בגלל שבתזונה הזו אין פחמימות, התוצאה היא פירוק של מאגרי השומן עד לירידה מאוזנת במשקל הכללי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה