יום שישי, 30 בנובמבר 2018

תכנון מס


מה זה תכנון מס? מי צריך אותו? למה הוא כל כך חשוב? הנה כמה תשובות שאתם בוודאי רוצים לקבל.

מדוע תכנון מס יכול לעזור ולמי?

תכנון מס יכול לעזור לגופים עסקיים בהפחתת תשלומי המס למס ההכנסה. תכנון מס הוא למעשה שימוש בכלים שמאפשר החוק באופן חוקי לחלוטין כדי להימנע ממס. למשל יכול להיות שעסק קטן כלשהו יחליט להעסיק עוד 2 עובדים למרות שזה יעלה לו עלות נוספת בחודש, כאשר בפועל הוא מקבל עבודה פורייה יותר בעבודה שמגדילה לו את ההכנסות כך שיחד עם הטבות המס שהוא יקבל על העסקת העובדים הוא ירוויח יותר בחישובים הכלליים. 

האם יש הבדל בין הגופים השונים?

יש הבדל גדול בין גופים עסקיים שונים ולא כולם יוכלו לבצע תכנוני מס באותה המידה, כך שלעתים הפערים יהיו אסטרונומיים. למשל עוסק פטור לא יכול כמעט בכלל לבצע תכנון מס ולמען האמת בשל המחזור העסקי הנמוך שלו ואי הצורך ברואה חשבון, אין דרך מוצלחת בה זה יכול לקרות. עוסק מורשה אמנם יכול לבצע תכנון מס אך לא כמו חברה בע"מ שיש לה כלים הרבה יותר שימושיים לכף.

כיצד אפשר לתכנן מס בצורה נבונה?

כדי לבצע תכנון מס בצורה נבונה ולא לעבור את הגבול האפור ולהגיע למצב לא חוקי, יש להיעזר ברואה חשבון. לא כל רואה חשבון יהיה שווה באיכויותיו ובמקצועיותו, והאמת גם ביצירתיות שלו שחשובה מאוד בתכנון מס, ולכן חשוב לבצע בחירה נבונה. תכנון מס חייב להיות מדויק במספרים, אי אפשר להעריך באופן כללי כי בסופו של דבר התכנון שלכם יהיה הכסף שייצא לכם מהכיס אל רשויות המס.  בגלל שאת המס ניתן לשלם רק אחרי שמתקבלות כל ההכנסות יש אפשרויות רבות יותר לחברות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה