יום שני, 21 בדצמבר 2015

בחירת מגשר גירושין להליכי סכסוך

סכסוכים קורים תמיד. כולנו בני אדם עם אמוציות ואלו יכולות להתעורר בנקודות זמן שונות. לרוב, האמוציות לא יביאו אותנו לסכסוך שאי אפשר לגשר עליו לבד, אך ישנם מקרים רבים בהם הסכסוך מתפתח ולא נמצאת הבנה בין שני הצדדים. הסכסוך יכול להיות בין בני זוג (כזה שיכול להסתיים בפרידה), בין שכנים, עובדים במקום העבודה וכמובן גם קרובי משפחה. לאחר הניסיון הראשוני לפתור את הסכסוך (במקרים שאפשר ואין צורך בהליך משפטי כדי להגיע להסכם סופי) ולאחר שניסיון זה לא צלח, אפשר לפנות להליך גישור שמתבצע על ידי מגשר גירושין מוסמך ולהגיע להסכמות הדדיות.

בחינת הניסיון של המגשר

רגע לפני שיוצאים לדרך ובוחרים מגשר גירושין כדאי לבחון מה הניסיון שלו באופן כללי וחשוב לא פחות, מה הניסיון שלו בתחום בו מתקיים הסכסוך. המגשר הוא בעל מקצוע שעבר הכשרה והוא צריך להכיר גם את החוקים בתחום שבו הוא מבצע את הגישור. לכן, יש למצוא את המגשר שמביא איתו ניסיון והכרות עם התחום הספציפי בו מתקיים הסכסוך ולא להתפשר על כך.

בחינת התקשורת מול המגשר

שני הצדדים המעורבים בסכסוך (או אם יש יותר משני צדדים, אז יותר מכך), צריכים להסכים על המגשר שהם בוחרים לקחת. שני הצדדים צריכים לשוחח עם המגשר ולבדוק כי נוח להם לשוחח איתו ושהוא מספיק קשוב להם. כמובן, מגשר טוב יודע מתי יש צורך להקשיב לכל אחד ומתי יש צורך לגשר.

כיצד המגשר רואה את התהליך

התפקיד של המגשר הוא לראות את הדברים מלמעלה. עליו לראות את מכלול הסכסוך והוא יכול כבר בתחילת הדרך לתאר כיצד הוא רואה את ההליך. בחינת ציפיות עם מגשר חשובה מאד לפני בחירה באחד שמתאים לכם.

מגשר גירושין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה