יום שישי, 23 במאי 2014

מלגזה



לימודי נהיגה על מלגזה
נהיגה על מלגזה מצריכה רישיון מיוחד. במקומות רבים נעזרים במלגזות לצורך העבודות במקום לרבות מפעלי תעשייה, מחסני לוגיסטיקה, אתרי בנייה, שטחים חקלאיים, נמלי ים ותעופה, ובמקומות רבים נוספים. אנשים המחפשים עבודה במקומות אלה יעשו נכון אם יוציאו רישיון הפעלת מלגזה והדבר יכול לפתוח בפניהם אפשרויות תעסוקה רבות יותר. אין צורך להרתע מכך מכיוון שהוצאת רישיון מלגזה הוא הליך פשוט, קל ולא יקר.

כיצד מקבלים רישיון מלגזה
כלא אדם יכול ללמוד לנהוג על מלגזה בתנאי שמלאו לו 18 ושיש לו לפחות רישיון נהיגה פרטי בדרגה 02 או רישיון טרקטורון בדרגה 01. בתום הלימודים יוסיפו לרישיון הנהיגה שלו היתר 129 המאפשר לו לנהוג מלגזה. היתר זה מאפשר לו לנהוג במלגזה עד 20 טון. אם ברשות התלמיד רישיון נהיגה ברכב משא בדרגה 03 הוא יקבל היתר 130 בתום קורס הנהיגה המאפשר לו לנהוג על מלגזה ללא הגבלה במשקל. על מנת להתחיל בלימודי מלגזה יש להוציא טופס רש"ל 18 בתחנות הצילום של משרד התחבורה ואין צורך לעבור בדיקות רפואיות כמו שנדרש לפני הוצאת רישיון נהיגה אחר.

הלימודים
הוצאת רישיון מלגזה כרוכה בלימודים עיוניים ומעשיים בבית ספר לנהיגה מורשה. על התלמיד לעבור מבחן עיוני וטסט (מבחן מעשי). הלימודים כוללים חלק תיאורטי אודות המלגזות השונות, עומסים מותרים, אחזקת מלגזה, שיטות הפעלה שונות וכללי הבטיחות של הפעלת מלגזות. הלימודים המעשיים מתקיימים במגרש שמדמה מפעל או מחסן והוא כולל התנסות בפריקה וטעינה של משאות במצבים שונים תוך שמירה על כל כללי הבטיחות.
תהליך הלימודים להוצאת רישיון מלגזה לוקח יומיים עד שלושה והוא כולל בין 8 ל 10 שעות לימוד בסך הכל.
כדי להחזיק ברישיון מחוייב בעל הרישיון לעבור השתלמות וקורס רענון אחת לשנה על פי החוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה