יום שבת, 7 ביוני 2014

השתלת שיניים ממוחשבת



היתרונות של השתלת שיניים ממוחשבת
השתלת שיניים ממוחשבת איננה שימוש במחשב לצורך השתלת השיניים. את ההשתלה עושה רופא השיניים בעצמו, אבל בהבדל ענקי מהשתלת שיניים שאינה ממוחשבת. בעבר היו רופאי השיניים מסתמכים על צילומי רנטגן פשוטים שבעזרתם היה צריך רופא השיניים להחליט על סוג הטיפול ועל מיקום התקנת השתלים וכדומה. צילומי הרנטגן היו עוזרים לרופא חלקית בלבד מכיוון שאלה אינם מסוגלים לתת תמונה מלאה ומקיפה של כל מבנה השיניים, ולכן היה על הרופא לסמוך על ניסיונו מן העבר ועל החוש שלו. השתלת שיניים ממוחשבת פוטרת את הרופא מכל זאת והיא מאפשרת לו לדעת במדוייק את מיקום השתלים על ידי הדמייה ממוחשבת בתלת מימד של השיניים. הדמייה זו נעשית בעזרת מכשיר CT שנותן מידע רב אודות השיניים של המטופל לרופא. 
היתרונות של הדמייה ממוחשבת זו הם:
קבלת החלטות נכונותהשתלת שיניים ממוחשבת מסייעת לרופא לקבל את ההחלטה הנכונה עוד בטרם ביצוע ההשתלה. היא מסייעת לו להחליט על הטיפול הנכון ועל השיטה שיעשה בה שימוש.
תיאום ציפיות עם המטופל – השתלת שיניים ממוחשבת המתחילה בהדמיה מאפשרת למטופל ולרופא לראות כיצד יראו השיניים לאחר הטיפול ולהחליט יחד על הצורה והכיוון הרצויים.
השתלה מדויקת - השתלת שיניים ממוחשבת מאפשרת את החדרת השתלים הדנטלים באופן מדויק לחלוטין וזאת תודות לאפשרות של הזזת השתלים במחשב עד לקבלת תוצאה אופטימאלית לפני ההשתלה בפועל. כאשר מזמינים את התבנית שבאמצעותה יותקנו השתלים יהיה הדבר לאחר שמחשב ההדמיה בחר את המיקום המדויק לשם מכך וכל שנותר יהיה לעשות הוא לבצע את ההתקנה.
השתלת שיניים ממוחשבת הפכה בשנים האחרונות להליך שגרתי במרפאות שיניים רבות ועליכם לברר היטב עם רופא השיניים שהוא אכן משתמש בציוד החדשני הזה המאפשר את הדיוק המושלם בכל הנוגע להשתלות שיניים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה