יום ראשון, 3 ביולי 2016

מחשבון החזר משכנתא



המשכנתא – הלוואה שמלווה אותנו למשך שנים

עם עליית מחירי הדיור המשכנתאות תופסות מקום מרכזי מאוד בשיח הציבורי. כיום הבנקים בישראל מציעים הלוואות משכנתא במסלולים ובתנאים שונים. על מנת לבחור את המשכנתא המתאימה כדאי להיות עם ידע יחסית רחב בתחום. כמובן שלרובנו אין את הידע הזה, אך כדאי לחקור כמה שאפשר, לקרוא באינטרנט מידע ולהעזר במכרים על מנת לעשות את הבחירה המתאימה. בחירת המשכנתא הנכונה חשובה ביותר כיוון שהמשכנתא היא הלוואה שלרוב מלווה את הלווים במשך שנים רבות, ואין זה חריג שאנשים משלמים את המשכנתא במשך שלושים שנים ויותר.

מה כדאי לברר לפני שלוקחים משכנתא?

לפני שאתם לוקחים משכנתא יש כמה דברים שכדאי לברר. בראש ובראשונה עליכם לשבת עם עצמכם ולהבין כיצד המשכנתא משתלבת בחיים ובתכנית הפיננסית שלכם. הכוונה במקרה זה היא כמובן ההחזרים החודשיים. ההחזרים החודשיים הם סכום אותו אתם משלמים לבנק, הכולל את ההחזר על ההלוואה וכמובן גם ריבית עליה. כמובן שעדיף להחזיר את המשכנתא כמה שיותר מהר, כך שכדאי שההחזרים החודשיים יהיו גבוהים. עם זאת, חשוב שנוכל לעמוד מבחינה כלכלית בהחזרים הללו. חשבו לטווח הארוך – מה המשכורת הצפויה שלכם? האם אתם מתכננים להביא ילדים? האם ההוצאות החודשיות שלכם עומדות לעלות או לרדת? נושא נוסף שכדאי להבין מראש הוא ההון הראשוני שביכולתכם לשלם על הדירה. ככל שההון הראשוני יהיה גבוה יותר, כך תדרשו להלוות פחות מהבנק והמשכנתא תקטן.
למזלכם, כיום קיים כלי נוח ופשוט על מנת לחשב את ההחזרים החודשיים הצפויים לפי שלל פרמטרים – מחשבון החזר משכנתא.

מחשבון החזר משכנתא משמש לחישוב הנתונים הללו

 אתרים רבים מציעים מחשבון החזר משכנתא בחינם לגמרי. שימו לב לבדוק בכמה מחשבונים שונים, על מנת לודא כי מחשבון החזר משכנתא שבחרתם אכן מציג נתונים הגיוניים. כל מה שדרוש הוא להכניס אל מחשבון החזר משכנתא את הסכומים השונים ולקבל את התוצאות הרלוונטיות לכל מקרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה