יום שני, 6 בדצמבר 2021

גילוי מרצון

 

מה צריך לדעת על נוהל גילוי מרצון?

היכרות עם מאפיינים שונים של נוהל גילוי מרצון יכולה לעזור לסוגים רבים של נישומים. קודם כל, צריך למשל להכיר את המאפיינים של כל נוהל מן הסוג הזה על מנת לוודא שעומדים בקריטריונים. בגלל שצריך לעמוד בקריטריונים ברורים על מנת לקבל את ההגנה מפני הגשת תביעה או סנקציות, חשוב מאוד לדעת איך נוהל גילוי מרצון בנוי ועל מי הוא משפיע.

שנית, כדאי לדעת שיש הבדלים בין נהלים שנכתבו בתקופות שונות. כך לדוגמא יכולים להיות פערים משמעותיים בין האופן שבו מנוסח נוהל גילוי מרצון עדכני לבין האופן שבו בונים נוהל גילוי מרצון משנים חולפות. חוץ מזה, לא בכל תקופה חל נוהל גילוי מרצון של רשות המיסים על עבירות הלבנת הון שמקורן בעבירות מס.



איך יודעים מה כתוב בנוהל גילוי מרצון?

מבחינה טכנית, ניתן לקרוא לבד את הנוהל של רשות המיסים ולברר באיזה אופן גילוי מרצון משפיע על קהל היעד ועל הנישומים הרלוונטיים. אבל בפועל, עדיף לעשות את זה תוך כדי התייעצות עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו – כמו למשל רואי חשבון, יועצי מס וכן הלאה. בכל אחד מההקשרים הללו, הדגש הוא על האופן שבו נוהל גילוי מרצון עונה על הצרכים המוקדמים של הנישומים ומגן עליהם.

במילים אחרות, בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום של ראיית חשבון וייעוץ מס יכולים לסייע להשוות בין סוגים שונים של נהלים. לאחר מכן, ניתן לנצל את ההזדמנות ואת הידע של אותם בעלי מקצוע על מנת לשלב בין נוהל גילוי מרצון לבין קבלת הגנה מענישה. גם בהקשר הזה, הדגש הוא על האופן שבו בודקים מראש את הנוהל ורק אז מגישים בקשה מסודרת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה