יום רביעי, 2 ביוני 2021

חברות ארנק

 

מהן חברות ארנק ולמי משתלם לפתוח אותן?

פתיחת חברות ארנק יכולה להיות משתלמת עבור שכירים ששיעור המס השולי שהם צריכים לשלם גבוה יותר מאשר מס החברות. במקרים כאלה, שכירים יעדיפו לפתוח חברה בע"מ מאשר להמשיך לספוג את עלויות המס השולי. יתרה על כך, פתיחה של חברות ארנק יכולה להיות צעד נבון גם בהקשר של יחסי עובד- מעביד לעומת אחריות תאגידית.

הבעיה מתחילה בזה שלא תמיד מותר על פי החוק לפתוח חברות ארנק, מה גם שזה לא בהכרח משתלם. אם רוצים לקבל החלטה מבוססת יותר בהקשר הזה, הפתרון הכי טוב יהיה להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. כאשר מתייעצים עם בעלי מקצוע כגון רואי חשבון ויועצי מס, יש סיכוי טוב יותר להפיק את כל היתרונות מתוך מהלך של פתיחת חברות ארנק.



מה המשמעות של מועד החיוב במס עבור בעלי חברות ארנק?

עוד היבט חשוב שמעלה לדיון את השאלה האם ומתי משתלם לפתוח חברות ארנק קשור למועד החיוב במס. באופן עקרוני, חברות ארנק לא רק מתחייבות במס חברות שיכול להיות נמוך משיעור המס השולי של היחיד – אלא גם מאפשרות לקבוע את מועד תשלום המס.

בכל חברה בע"מ ניתן לדחות את תשלום המס הנוסף החל על דיבידנד או משכורת, עד למועד שבו מושכים את הכסף ורק בגין הסכומים הנבחרים. היות ובעלים של חברות ארנק הם היחידים שמחליטים כמה ומתי למשוך כספים כמשכורת או דיבידנד, יש לזה השפעה על התזרים של היחיד.

בסופו של דבר, היכרות עם היתרונות של חברות ארנק היא רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. אם רוצים להכריע בשאלה האם לפתוח חברות כאלה, צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה