יום רביעי, 3 בפברואר 2021

סקר סיכונים אבטחת מידע

 

כל מה שצריך לדעת על סקר סיכונים אבטחת מידע

סקר סיכונים אבטחת מידע נועד על מנת שהארגון יקבל תמונת מצב אמינה לגבי מצב מערך האבטחה שלו. כאשר בפני הארגון מוצגת רשימה מסודרת של סיכונים במערכת אבטחת המידע הקיימת, הוא יכול לפעול על מנת למנוע אותם ולהתגונן בפניהם. לכן סקר סיכונים אבטחת מידע מהווה השקעה משתלמת לכל סוג של ארגון, בלי קשר לרמת הרגישות של הנתונים שבהם הוא מחזיק.

מצד שני, יש בכל זאת השפעה לנתונים שהארגון מחזיק בהם. ככל שהארגון מחזיק בנתונים רגישים יותר, כך עליו לבצע את סקר הסיכונים בתדירות גבוהה. לעומת זאת, עסקים קטנים יכולים להסתפק בביצוע של סקר סיכונים אבטחת מידע לעיתים רחוקות בלבד. בכל מקרה של דילמה או התלבטות, מה שאפשר וכדאי לעשות זה לערב בעלי מקצוע חיצוניים.



מי מבצע בפועל סקר סיכונים אבטחת מידע?

הסוד של סקר סיכונים אבטחת מידע הוא לבצע אותו על ידי גוף חיצוני. יש אמנם ארגונים גדולים עם מחלקות אבטחת מידע שגם אחראיות לבצע סקרים כאלה, אך החיסרון כאן הוא שיש לנציגי המחלקות אינטרס ברור להסתיר נתונים לא מחמיאים. לעומת זאת, מעורבות של בעלי מקצוע חיצוניים מונעת את הקונפליקט ואת ניגוד העניינים.

כיום אפשר לתאם שירות של סקר סיכונים אבטחת מידע מול בעלי מקצוע שמתמחים בכך. בזכות ההתמחות של בעלי המקצוע, עובר פחות זמן מהרגע שבו בוחרים לבצע את הסקר ועד שמקבלים תוצאות. בזמן הזה, אפשר גם לבצע התאמות ושינויים ולשפר את מערך אבטחת המידע.

בסופו של דבר, סקר סיכונים אבטחת מידע הוא כיום כלי בסיסי ולא פריבילגיה של ארגונים גדולים. בזכות בעלי מקצוע רבים, אפשר לבצע אותו מהר וביעילות מוכחת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה