יום שבת, 12 באפריל 2014

ליטוש אבני חן



לימודי ליטוש אבני חן
כולנו מכירים את התכשיטים עם אבני החן המלוטשות והמשובצות באופן מרהיב כחלק מהתכשיט, אבל לרובנו אין שום מושג כיצד לזהות אבן חן אמיתית, מהי אבן חן בכלל, מאיין מפיקים אותה וכיצד מלטשים אותה כדי שתראה כל כך יפה ומותאמת לתכשיט. על מנת להבין בתחום זה יש לעשות קורס גמולוגיה המלמד הכל אודות אבני חן, הטיפול בהן, השימוש שלהן, ערכן, וגם ליטוש אבני חן.
מהי גמולוגיה?
גמולוגיה היא תורת האבנים והיא עוסקת במיון, זיהוי, ליטוש והערכת אבני חן. אבני חן עשויות לרוב ממינרלים שונים ולמי שאינו בקיא בתחום יכולות האבנים להיראות די דומות אחת לשנייה. האבן מקבלת את ערכה לאחר העיבוד והליטוש לה וכדי לעשות זאת יש ללמוד ליטוש אבני חן. ליטוש אבני חן מעביר את האבן מצורתה הגולמית לצורתה הערכית וניתן לעשות בה שימוש למטרות שונות ובראשן שיבוצן בתכשיטים שונים.

מה לומדים בקורס גמולוגיה
בקורס לומדים להבדיל בין אבנים אמיתיות וחיקויים, כיצד לטפל בהן, ליטוש אבני חן ואת הדרך לקבוע את ערכן. הלימודים כוללים הקניית ידע וכלים מעשיים שמסייעים ללומדים בתחום אבני החן לרבות ליטוש אבני חן. עם סיום הלימודים מקבלים התלמידים תעודת גמולוג מוסמך מטעם המוסד שבו למדו.
יש מוסדות שונים ללימודים אלה ואחדים מתרכזים באבנים מסויימות בלבד כגון יהלומים וחלקם עוסקים בכל הקשת של אבני החן. חלק מהמוסדות מתמקד יותר בזיהוי והערכה של אבני חן בעוד אחרים מתמקדים בליטוש אבני חן באופן מעשי.
משך הלימודים
ברוב המוסדות בארץ המלמדים ליטוש אבני חן והערכתם. משך הלימודים הוא בין שלושה לשישה חודשים בקורסים של שתי פגישות שבועיות, ואפשרויות התעסוקה לאחר הלימודים הן רבות ומגוונות.

תגובה 1: