יום שני, 7 באפריל 2014

רדיאטור לרכב


רדיאטור לרכב – תיקון ותחזוקה

רדיאטור לרכב הוא אחד החלקים החשובים ביותר במכלול המנוע והוא אחראי על קירור המנוע. רדיאטור לרכב מורכב משלושה חלקים עיקריים: המקרן, המאוורר והמשאבה. כל שלושת החלקים הללו פועלים יחד על מנת לגרום לקירור המנוע. המקרן הוא החלק הפסיבי של מערכת קירור זו והוא מורכב משני מיכלים שבהם זורם נוזל הקירור. מיכלים אלה בנויים מצינוריות דקות בעלות צלעות שטוחות המאפשרות את הקרנת החום מנוזל הקירור. כאשר עובר הנוזל במיכל העליון הוא מתקרר על ידי זרימת האוויר על הצלעות ומשם הוא עובר למיכל התחתון, ומשם נשאבים המים לעבר המנוע לשם קירורו. תפקיד המאוורר הוא להעביר אוויר אל הצלעות לשם קירור הנוזל וזה מופעל כל אימת שהטמפרטורה עולה לרמה מסויימת. תפקיד המשאבה היא לשאוב את המים מהמיכל התחתון לעבר המנוע ולגרום להם לזרום בחזרה למיכל העליון לשם קירורם מחדש.


תחזוקת רדיאטור

כל שלושת חלקי מערכת קירור זו המשולבים יחד יכולים להתקלקל. צינוריות הרדיאטור יכולות להיסתם ולגרום לשיבוש מעבר הנוזל דרכם. כמו כן הן עלולות להתעקם מכיוון שהן עשויות ממתכת מאד דקה המאפשרת את הקרנת החום באמצעותן. רדיאטור לרכב תקני יכול לעבוד כחמישים אלף ק"מ ללא תקלות ויש לבדוק אותו אחת לשנה בעת הטיפול השנתי כדי לוודא שהוא לא עומד להיסתם ויש לשטוף אותו כדי לנקות אותו.
במידה והמאוורר אינו פועל יש לתקן או להחליף אותו בחדש וכך גם לגבי משאבת המים. חשוב לדעת כי כאשר הרכב מתחמם זה יכול לקרות כתוצאה מתקלה בכל אחד ממרכיבי רדיאטור לרכב לרבות התרמוסטט שאחראי להפעלת המאוורר בעת עליית הטמפרטורה. במידה והרדיאטור נסתם בצורה שלא ניתן לפתור אותה או שהצלעות נשברו יש להחליף אותו עם רדיאטור לרכב חדש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה